جمعه , 10 فروردین 1403
خرید گوشت کوب برقی

راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

وقتی میکسر، مخلوط کن معمولی و چرخ گوشت در آشپزخانه دارید به نظر می رسد نیازی به دیگر وسایل آشپزخانه در این رده نداشته باشید. اما گوشت کوب برقی وسیله ایست که امروزه با وجود تمام وسایلی که در آشپزخانه هستند کارایی خاص خود را دارد. نام گوشت کوب برقی ممکن است تداعی کننده کاربرد این وسیله تنها به عنوان گوشت کوب باشد، اما گوشت کوبیدن تنها یکی از کاربردهای این وسیله یا به نوعی کاربرد بومی این وسیله مختص به کشور ماست. گوشت کوب برقی از وسایلی است که کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد این وسیله به شما این امکان را می دهد که در روند تهیه غذا و له کردن مواد سریع عمل کنید.ما در این پست به معرفی انواع گوشت کوب برقی، مزایای استفاده، معرفی بهترین برندها و همچنین راهنمای خرید بهترین گوشت کوب برقی خواهیم پرداخت، پس با ما کالا همراه باشید.


فهرست مطالب


گوشت کوب برقی چیست؟

در زبان فارسی این وسیله با نام گوشت کوب برقی شناخته می شود اما در زبان انگلیسی با عناوینی مثل Hand Blender و Immersion Blender و stick blender خطاب می شود که همگی یکسان هستند. گوشت کوب برقی در واقع یک ظرف استوانه ای است که دارای یک موتور و یک میله است. تیغه ای که در انتهای این دستگاه قرار دارد وظیفه خرد کردن و له کردن مواد غذایی را بر عهده دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی را بخوانید.

خرید گوشت کوب برقی

البته وظایف گوشت کوب برقی تنها به خرد کردن و له کردن مواد غذایی محدود نمی شود. با گوشت کوب برقی می توانید به راحتی مواد مختلف را هم بزنید و مخلوط کنید یا حتی قطعات یخ را پودر کنید. گوشت کوب برقی می تواند غذا را به راحتی برای شما پوره کند و حلیم یا کشک بادمجان را برای تان له کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید انواع تخم مرغ پز خانگی + مهمترین نکات قبل از خرید دستگاه تخم مرغ پز

اگر از مدل های چندکاره آن خریداری کنید، بسیاری از کارها همچون همزدن تخم مرغ ها برای تهیه کیک و یا سس، خرد کردن مواد غذایی مثل پیاز و سبزیجات و رنده کردن مواد غذایی مختلف را برای شما انجام می دهد. حتی اگر تیغه های جانبی بیشتری داشته باشد، برای خرد کردن یخ نیز می توان از آن استفاده کرد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید چای ساز بوش را بخوانید.

معرفی انواع گوشت کوب های برقی

گوشت کوب های برقی بطور کلی در دو نوع ساده و چندکاره طراحی و تولید می شوند که به شرح ذیل می باشد:

  • نوع ساده: همانطور که از نامش نیز مشخص است، این نوع از گوشت کوب های برقی فاقد هرگونه امکان جانبی و قابلیت های دیگر بر روی ساختار الکتریکی خود هستند و تنها می توان از آن ها به جای گوشت کوب های دستی و قدیمی استفاده نمود؛ با این تفاوت که دیگری نیازی به وارد کردن فشار برای له کردن مواد در داخل یک ظرف و یا قابلمه نمی باشد!
  • نوع چندکاره: گوشت کوب های برقی چندکاره دارای امکانات مختلفی از قبیل: خردکن، همزن، رنده، آسیاب، پوره کُن، رب ساز و غیره هستند. از قیمتی به مراتب بیشتر از مدل های ساده خود برخوردار هستند و می توان از آن ها برای انجام طیف گسترده ای از فرآیندهای آشپزی روزانه خودتان استفاده کنید. از پر طرفدار ترین مدل های این دسته گوشت کوب برقی سه کاره می باشد.

کاربرد گوشت کوب برقی چیست؟

گوشت کوب برقی کاربردهای بسیاری دارد. علاوه بر خرد کردن و له کردن مواد غذایی می توانید از گوشت کوب‌برقی استفاده های زیادی کنید. درباره راهنمای خرید اسپرسو ساز  بیشتر بدانید. مخلوط کردن سوپ، اسموتی، هم زدن خامه یا تخم مرغ، خرد کردن میوه و سبزی و له کردن پیاز از جمله کاربردهای این محصول هستند. همچنین می توانید برای درست کردن پوره سیب زمینی هم از این دستگاه کمک بگیرید.

خرید گوشت کوب برقی

به طور کلی گوشت کوب های‌برقی، برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • تهیه آبمیوه های متنوع همچون آب طالبی، شیک های مختلف، شیر موز و ….
  • خرد کردن سبزیجات و پیاز و …
  • پوره کردن سیب زمینی پخته، هویج پخته و …
  • همزدن تخم مرغ
  • له کردن مواد غذایی همچون حلیم یا کشک بادمجان و …
  • خرد کردن یخ (در مدل های خاص)
  • تهیه کیک (در صورت داشتن همزن)
  • رنده کردن مواد غذایی (در مدل چهار کاره)
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید همزن برقی دستی + معرفی انواع همزن دستی

نحوه استفاده از گوشت کوب برقی چگونه است؟

یکی از مزایای گوشت کوب‌برقی که در بخش های قبلی نیز در مورد آن صحبت کردیم، نحوه کار کردن آسان و ساده آن است. اگر گوشت کوب برقی تک کاره باشد، اغلب یک سرعت دارد. کافی است دست تان را روی دکمه نگه داشته تا تیغه گوشت کوب بچرخد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: بررسی ویژگی های زودپز روگازی

مواد غذایی را بهتر است درون لیوان گوشت کوب بریزید و برای اینکه ترکیب مواد غذایی در آن به خوبی انجام شود، گوشت کوب‌برقی را ضمن کار، حرکت دهید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

گوشت کوب برقی چه مزایایی دارد؟

  • گوشت کوب‌برقی یک وسیله کوچک بوده که جابه جایی آن راحت است. حتی اگر از انواع چندکاره آن هم خریداری کنید، باز هم جابه جایی آن از یک مخلوط کن و یا خردکن و … آسان تر خواهد بود.
  • سرعت پوره کردن یا خرد کردن مواد غذایی در گوشت کوب‌برقی بسیار بالاست.
  • مزیت بعدی آن این است که فضای زیادی را در کابینت یا آشپزخانه اشغال نمی کند.
  • و نکته چهارم نحوه کار کردن با آن پیچیده و گیج کننده نیست و شما را سریع به هدف تان می رساند.

نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

توان و قدرت موتور گوشت کوببرقی

قدرت بالای موتورها همیشه دلیل بر کارایی بهتر گوشت کوب نیست. شما باید بر اساس نیاز خود توان موتور را انتخاب کنید. گوشت کوب های با قدرت موتور 100 تا 150 وات برای له کردن مواد نه چندن سخت کاربردی است و برای له کردن مواد سخت تری مثل یخ از قدرت موتورهای 200 تا 250 می توانید استفاده کنید، مدل های بالای ۵۰۰ وات هم در بازا وجود دارند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید چای ساز فکر را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون شیائومی + آشنایی با ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیک‌تر

سرعت گوشت کوب‌برقی

گوشت کوب هایی که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشند بهتر هستند و البته که گران تر نیز هستند. توصیه می کنیم اگر مخلوط کن یا غذاشاز دارید گوشت کوب های 2 سرعته مناسبتان است در غیر اینصورت به دنبال بهترین مارک گوشت‌برقی 4 تا 6 سرعته باشید.

جنس تیغه های گوشت کوب‌برقی

 تیغه های گوشت کوب بهتر است جنسی از فلز یا استیل باشد که هم دوام بالایی دارند و هم از کیفیت بهتری برخوردارند. تیغه های پلاستیکی به دلیل شکنندگی زیاد مورد استقبال نیستند.

قابلیت جداشدن قطعات

این امکان برای شستشوی راحت گوشت کوب حائز اهمیت است چراکه وسایلی که با مواد خوارکی سروکار دارند باید مکرر شسته شوند و از پاکیزگی بالایی برخوردار باشد.

جنس بدنه و میله

بدنه بهترین مارک گوشت کوب‌برقی می تواند طبق سلیقه شما متفاوت باشد اما جنس میله که کاربرد زیادی دارد و بر کیفیت نهایی محصول تاثیر گذار است، بسیار مهم است. امروزه اکثر تولیدکنندگان جنس میله را از فلز یا استیل ضد زنگ و حتی فولاد تولید می کنند که البته سنگین تر است اما کیفیت آن بسیار بهتر از میله هایی با جنس پلاستیک است.

وزن گوشت کوب‌برقی

وزن گوشتکوب نیز مهم است چراکه معمولا باید با یک دست گوشت کوب را گرفته و با دست دیگر مواد را اضافه کنید اما هرچه وزن محصول سنگین تر باشد کنترل شما کمتر می شوید و به ناچار مجبور می شوید که با هر دو دست از آن استفاده کنید.

شارژی یا غیرشارژی

ممکن است آشپزخانه شما از نظر پریز محدود باشد بنابراین نیاز است که از گوشت کوب های شارژی استفاده کنید اما فراموش نکنید این مدل اندکی سنگین تر هستند و کیفیت کمتری نسبت به مدل های کابلی و غیر شارژی دارند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون سونی 4k برای بازی + بررسی قابلیت‌های مهم تلویزیون سونی برای گیمینگ

متعلقات گوشت کوب‌برقی

بیشتر مدل های گوشت کوب‌برقی با خودشان لیوان مدرجی هم دارند که خصوصا برای تهیه سس یا اسموتی های یک نفره خیلی به درد می خورد. مدل های پیشرفته تر به دلیل برخورداری از متعلقات دیگری از قبیل خردکن، همزن و آسیاب کارایی وسیع تری دارند و البته قیمت شان هم بالاتر است. اما اگر گوشت کوب‌برقی چندکاره می خرید، انتظار نداشته باشید که مثلا همزنش به پای قدرت و کارایی همزن های تک کاره برسد.

طول سیم

شاید در ابتدا به نظرتان عامل مهم و تعیین کننده ای نباشد اما باید در نظر بگیرید که همیشه پریز برق در دسترس تان نیست. به همین دلیل ممکن است کارایی دستگاه کم شود. در هنگام خرید گوشتکوب برقی بهتر است کالایی را انتخاب کنید که دستکم سیم برق به اندازه یک متر داشته باشد.

قابل شست و شو بودن

مسلما همه ما ترجیح می دهیم دستگاهی که خریداری می کنیم دارای قطعات قابل شست وشو باشد. پس بهتر است گوشت کوب‌برقی تهیه کنید که قطعات آن به راحتی جدا شوند. به این ترتیب می توانید آن ها را به راحتی شست وشو دهید یا حتی داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. با شستن جداگانه ی قطعات دیگر خیال تان از بابت موتور دستگاه راحت است و از نفوذ آب به آن نگرانی نخواهید داشت.

قیمت گوشت کوب‌برقی

قیمت این محصول با توجه به توان موتور، جنس تیغه ها و میله، وسایل همراه، شارژی یا غیرشارژی و دیگر موارد متنوع است. بنابراین ما در این مقاله (راهنمای خرید گوشت گوب برقی) توصیه می کنیم ابتدا نیاز خود را بسنجید و مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. هزینه را بابت کیفیت پرداخت کنید.

ویژگی های یک گوشت کوب برقی خوب چیست؟

در زیر به بهترین مواردی که می توانید در انتخاب یه گوشت کوب‌برقی در نظر بگیرید اشاره شده است.

  1. موتور آن دارای توان بالایی باشد.
  2. قسمت پایینی گوشت کوب‌برقی که از بدنه اصلی جدا می شود بهتر است فلزی باشد.
  3. پره های تیغه آن بلند باشد.
  4. تیغه آن به صورت پرسی به شفت وسط وصل شده باشد و از پیچ و مهره استفاده نشده باشد.
  5. بهتر پایه های مختلف برای استفاده در موارد مختلف مانند خرد کردن یخ و … برخوردار باشد.
مطالعه بیشتر
بررسی ویژگی های زودپز روگازی + معرفی زودپز لایف اسمایل

نکات ایمنی در راهنمای خرید گوشت کوب برقی چیست؟

یکی از خطراتی که در حین استفاده از گوشت کوب‌برقی ممکن است رخ دهد پاشیدن مایعات داغ مانند سوپ در حین پوره کردن می باشد. این حالت می تواند منجر به سوختگی شدید شود. توصیه می شود که اگر می خواهید غذایی را که بسیار داغ است با گوشت کوب‌برقی پوره کنید، اجازه دهید کمی دمای غذا کاهش پیدا کند تا این کار ایمن تر انجام شود.

از گوشت کوب‌برقی به طور مدوام و پشت سر هم کار نکشید. این کار سبب می شود که موتور دستگاه داغ شده و فشار بیش از حدی را تحمل کند. در حین کار پس از دو یا سه دقیقه به دستگاه استراحت دهید و مجدد آن را روشن کرده و با آن کار کنید.

از استفاده گوشت کوب‌برقی برای خرد یا پوره کردن سبزیجات سفت و خشک مانند پیاز، کلم بروکلی و از این قبیل خودداری کنید. این نوع سبزیجات علاوه بر این که فشار فوق العاده ای به دستگاه وارد می کنند، تکه های درشت و سخت آن ها داخل پره ها و تیغه اصلی گیر کرده و منجر به خراب شدن دستگاه می شوند.

برای نظافت و شستشوی گوشتکوب های برقی حتما زمانی که دستگاه خاموش است و سیم برق آن را کشیده اید این کار را انجام دهید و یا این که اگر دستگاه داخل برق بود به هیچ وجه با انگشت مواد گیر کرده داخل تیغه را جدا نکنید.

آیا گوشت کوب برقی ها مدل بی سیم هم دارند؟

بله. گوشت کوب‌برقی ها در انواع با سیم و بی سیم عرضه می شوند. اما باید توجه داشته باشید که مدل های بی سیم قدرت کم تری دارند. گوشت کوب های سیم دار یا غیر شارژی، قیمت مناسب تری دارند. اما کابل شان اغلب کوتاه بوده و انعطاف پذیر نیستند و شما باید کنار پریز برق از آنها استفاده کنید. گر در آشپزخانه محدودیت پریز دارید، بهتر است از نمونه شارژی آن استفاده کنید. چون در هر نقطه از آشپزخانه قابل استفاده بوده و شما قدرت مانور بیشتری خواهید داشت. اما مدل های شارژی و یا بدون سیم گوشت کوب‌برقی هم سنگین تر بوده و هم قیمت بالاتری دارند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ + آشنایی با تکنولوژی های ماشین لباسشویی سامسونگ

برای خرید گوشت کوب برقی چه قدر باید هزینه کنیم؟

همانطور که گفتیم گوشت کوب‌برقی ها دارای مدل های متنوع و برندهای مختلفی هستند. هرچه امکانات و لوازم جانبی یک گوشت کوب برقی بیشتر باشد، قیمت آن گران تر است. برند و کیفیت محصول هم نقش مهمی در قیمت آن دارند. شما با توجه به بودجه ای که دارید و با توجه به نیاز خود از این دستگاه باید محصول مناسب را انتخاب کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید گوشت کوب‌برقی آشنا شدید. همچنین از نکات مهم هنگام خرید آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

گوشت کوب برقی فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

یکی از بخش‌های مهم گوشت کوب برقی، پایه آن است که اغلب در دو جنس استیل ضد زنگ و پلاستیک در بازار موجود هستند. پایه یا میله فلزی ضدزنگ و استیل، رطوبت مواد غذایی را به خود جذب نمی‌کند و در نتیجه امکان زنگ زدن در آن بسیار پایین بوده و طول عمر بیشتری دارد. اما پایه یا میله پلاستیکی طول عمر کمتری دارد و در هنگام کار با مواد غذایی همچون گوجه فرنگی به تدریج رنگ می‌گیرد.

گوشت برقی بدون سیم بهتر است یا با سیم؟

یکی از سوالاتی که ذهن مخاطبان را درگیر خود می‌کند، این است که گوشت کوب شارژی یا غیر شارژی، کدام بهتر هستند؟ گوشت‌کوب‌های سیم‌دار یا غیر شارژی، قیمت مناسب‌تری دارند. اما کابل‌شان اغلب کوتاه بوده و انعطاف‌پذیر نیستند و شما باید کنار پریز برق از آنها استفاده کنید. اگر در آشپزخانه محدودیت پریز دارید، بهتر است از نمونه شارژی آن استفاده کنید. چون در هر نقطه از آشپزخانه قابل استفاده بوده و شما قدرت مانور بیشتری خواهید داشت. اما مدل‌های شارژی و یا بدون سیم گوشت کوب برقی هم سنگین‌تر بوده و هم قیمت بالاتری دارند.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید