جمعه , 10 فروردین 1403
سامسونگ و ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را توضیح دهیم. سامسونگ و ال جی به دلیل محصولات نوآورانه و مجموعه کامل لوازم آشپزخانه با قیمت مناسب و شیک؛ بازار لوازم خانگی را در اختیار دارند. اگر بدنبال یک ظرفشویی جدید هستید؛ به سختی می توان تفاوت های اساسی بین این دو برند معتبر را نادیده بگیرید.کدام ماشین ظرفشویی برای شما بهتر است؟ ال جی یا سامسونگ؟ ما قصد داریم با نگاهی عمیق به برخی از مهمترین ویژگی های ارائه شده توسط این دو شرکت؛ به این سوال پاسخ دهیم.


فهرست مطالب


مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

هنگامی که حرف ماشین ظرفشویی میاد وسط، سامسونگ و الجی مشخصا انتخاب‌های گسترده ای به کاربران می‌دهند. با این وجود با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید ماشین ظرفشویی مدنظر و مطابق نیاز خود را بخرید و با خیال راحت استفاده کنید. اما حالا بگوییم که ماشین ظرفشویی الجی یا سامسونگ چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

شستشوی آرام و بدون صدا ماشین ظرفشویی

در طول زندگی روزمره کار کردن ظرفشویی یک فرایند طبیعی و معمول است و اینکه ظرفشویی به طور آرام و بدون صدا کار خود را انجام دهد یک ویژگی مثبت به حساب می آید و سرو صدا می تواند آزار دهنده باشد. امروزه رقابت شدید بین برند سامسونگ و الجی برای ساخت ظرفشویی‌های ساکت‌تر و بدون سرو صدا است. نکته حائظ اهمیت این است که آیا شما یک ماشین ظرفشویی بدون سروصدا را ترجیح می‌دهید یا پرسروصدا؟ سطح صدای یک ماشین ظرفشویی در دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود و ماشین های ظرفشویی دارای سطح صدای 38 تا 45 دسی بل را به عنوان فوق العاده آرام و زیر 49 دسی بل بد نیست. باید بدانید که ظرفشویی های سامسونگ در سطوح سر و صدای کم بین 38 تا 50 دسی بل کار می کنند و ماشین های ظرفشویی ال جی در سطح صدای کمتر از 48 دسی بل.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون سونی 4k برای بازی + بررسی قابلیت‌های مهم تلویزیون سونی برای گیمینگ

سبک و طراحی ظرفشویی

هنگامی که حرف از سبک و طرح می‌شود، مهم است که مطمئن شوید ماشین ظرفشویی شما با سایر لوازم آشپزخانه، کابینت و استایل کلی آشپزخانه مطابقت داشته باشد. در حال حاضر طراحی یک ماشین ظرفشویی مدرن توسط برند الجی و سامسونگ بسیار عالی شده و طرح های سامسونگ و ال جی بسیار زیبا هستند.

سامسونگ و ال جی

مدل‌های فولاد ضد زنگ و طرح های زرق و برق دار و سیاه و سفید و چراغ های ال ای دی آب که در آن ها طراحی شده، احساس لذت بخشی را به چشم های شما می‌دهند.

طریقه شستشو و خشک کردن ماشین ظرفشویی

هر دو شرکت سامسونگ و الجی دارای آپشن‌های زیادی را در مدل‌های متنوع ماشین ظرفشویی خود قرار داده‌اند. سامسونگ با قرار دادن 7 گزینه شستشو در ظرفشویی های مدل بالا و 4 گزینه شستشو در مدل های پایین خود، انتخاب خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر الجی با حداکثر 9 یا 8 گزینه شستشو در همه مدل های خود ارائه می‌دهد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین ظرفشویی ال جی را بخوانید.

ویژگی های منحصر به فرد در ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ادامه می خواهیم ویژگی های بارز و متمایز مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ را برجسته کنیم.

WaterWall – با این ویژگی اطمینان خواهید داشت که هیچ مکانی از دست نمی رود. این قابلیت ظرف های شما را با پاشش آب از یک طرف به طرف دیگر تمیز می کند.

StormWash – اکثر ماشین های ظرفشویی رده پایین توسط مدیا گروپ ساخته می شود. این ماشین های ظرفشویی از فناوری WaterWall برخوردار نیستند. در عوض سامسونگ روش خوبی را برای شستن قابلمه ها و ظروف فوق العاده کثیف پیدا کرده است. StormWash که یک نازل مخصوص در سمت چپ قسمت پشت است یک شستشوی قدرتمند را ارائه می دهد که حتی سخت ترین کثیفی ها هم نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید چای ساز بوش + مهمترین نکاتی که در خرید چای ساز بوش باید بدانید

Zone Booster – برای مدل های دارای فناوری WaterWall در نظر گرفته شده است، Zone Booster منطقه ای برای تمیز کردن ظروف کثیف در قسمت پایین قفسه با نازل های اضافی را فراهم می آورد. این قسمت به طور واضح با رنگ قرمز مشخص شده است.

سامسونگ

باز شدن خودکار درب برای خشک کردن پیشرفته – این ویژگی یک ناجی است که فقط در ماشین ظرفشویی سامسونگ با مدل DW80K7050US به بالا یافت می شود.

چرخه را قبل از خواب شروع کنید و صبح ظروف خود را تمیز و خشک تحویل بگیرید. درب به طور خودکار نیمه باز می شود تا از ایجاد فشار در خانه جلوگیری شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین ظرفشویی سامسونگ را بخوانید.

ویژگی های منحصربه فرد ظرفشویی ال جی

ال جی از اندازه نسبتا کوچک ماشین ظرفشویی خود به نفع کاربران استفاده می کند. همانطور که در بررسی ماشین های ظرفشویی ال جی می توانید متوجه شوید؛ ضروری ترین ویژگی های این دسته از محصولات شامل موارد زیر می باشد:

TrueSteam – به جای شستشوی ظروف آنها را از چرخه بخار عبور دهید. فرآیند بخار کوتاه تر از چرخه شستشو و بسیار موثرتر است. بخار غلیظ لکه های غذا را نرم می کند و آنها را از ظروف پاک می کند. با این ویژگی در وقت و انرژی صرفه جویی کنید.

QuadWash – چهار بازوی اسپری چند حرکته همراه با جت های اسپری در طول چرخه شستشو به جلو عقب می چرخند تا از بین بردن لکه های ظروف اطمینان حاصل کنند.

DualZone – از شدت پاشش های مختلف برای قفسه های بالا (ملایم) و پایین (قوی) استفاده می کند. این بدان معناست که شما می توانید تابه ها و قابلمه های بسیار کثیف را در قفسه پایین و موارد ظریف تر را در قفسه بالا قرار دهید. اگر قصد دارید ظروف شیشه ای خود را در ماشین ظرفشویی ال جی بشویید؛ این برنامه ای است که باید از آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید تصفیه کننده هوا شیائومی - Xiaomi Air Purifier

ویژگی های هوشمند ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

هر دو ماشین ظرفشویی سامسونگ و الجی دارای مدل هایی هستند که به گوشی های هوشمند متصل می‌شوند.

نوع موتور و مصرف انرژی ظرفشویی ال جی و سامسونگ

مورتور، یکی از بخش های مهم ظرفشویی می باشد که تاثیر مستقیم بر مصرف انرژی دارد. از آنجا که تمامی ظرفشویی های سامسونگ و ال جی برچسب EnergyStar را دارا هستند و از موتورهای اینورتر بهره می برند، در مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند.

دوام و طول عمر ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ یا الجی کمه کم دارای طول عمر 5 تا 7 سال هستند.

قیمت ظرفشویی الجی یا سامسونگ

قیمت ظرفشویی‌ها بستگی به مدل و امکاناتش دارد و نمی‌توان گفت که کدام یک ارزان‌تر و گران‌تراند ولی باید گفت که قیمت ظرفشویی سامسونگ به نسبت الجی کمی پایین تر در بازار ایران دارند.

بررسی سایر ویژگی های ظرفشویی ال جی و سامسونگ

فولاد ضد زنگ داخل ماشین ظرفشویی الجی و سامسونگ

بخش فولاد ضد زنگ داخل ماشین ظرفشویی، به فرایند خشک کردن ظروف کمک بسیاری می‌کند. هر دو برند سامسونگ و ال جی از این ویژگی در تمامی مدل‌های خود استفاده کردنده‌اند.

فرایند خشک کردن بدون ذوب شدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

استفاده از المنت های گرمایی در ظرفشویی بسیار رایج شده است. اما حرارت باعث ذوب شدن میشه و ظرفشویی های ال جی و سامسونگ هر در حال حاضر پروسه بخارشویی را به خود اضافه کردن و با این کار ظرف‌ها را خشک می‌کنند.

قفسه سوم منعطف و قابل تنظیم ظرفشویی

سامسونگ یک قفسه قابل تنظیم رو در طبقه سوم قرار داده که باعث ایجاد فضای بیشتری می شود. ال جی هم این ویژگی را برای تمام قفسه استفاده کرده که می‌توان همه ظروف با سایزهای مختلف رو در همه قفسه‌ها قرار داد.

مطالعه بیشتر
لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین لباسشویی ال جی با سامسونگ

ویژگی جلوگیری از نشت آب در ظرفشویی

هر دو ظرفشویی سامسونگ و ال جی این آپشن را دارند که اگر نشتی آب در مخزن ظرفشویی اتفاق افتاد، بتوانیم آب را ببندیم.

توانایی Handle کردن لود کاری جزئی

محصولات هر دو برند توانایی Handle کردن یک لود کاری کم با ذخیره هرچه بیشتر آب و انرژی رو دارند.

راحتی و سایر ویژگی های هوشمند

ماشین ظرفشویی سامسونگ و ال جی هر دو از مدل های قابل اتصال با گوشی های هوشمند بهره می برند.

اتصال وای فای – ماشین ظرفشویی سامسونگ DW80M9960US به شما امکان می دهد ماشین ظرفشویی را از راه دور و از طریق گوشی هوشمند کنترل کنید. به زودی این قابلیت به ماشین های ظرفشویی رده پایین هم انتقال داده می شود.

سامسونگ و ال جی

NFC – NFC مخفف Near Field Communication است. به Apple Pay و Android Pay فکر کنید؛ زمانی که نزدیک به صندوقدار هستید می توانید به راحتی پرداخت را انجام دهید. NFC بخشی از فناوری پشت پرده است. ماشین های ظرفشویی ال جی دارای فناوری NFC هستند که به شما امکان می دهد چرخه های شستشوی سفارشی را در گوشه اندروید خود دانلود کنید و بعد با نگه داشتن گوشی در کنار ماشین ظرفشویی آنها را روی دستگاه خود نصب کنید.

ماشین های ظرفشویی میان رده و رده بالای SmartThinQ / SmartDiagnosis شامل فناوری SmartThinQ ال جی هستند که بعد از اتمام چرخه ماشین ظرفشویی اعلان هایی را به گوشی شما ارسال می کند. با ترکیب این فناوری با دستیار گوگل و آمازون می توانید راحتی بیشتری را داشته باشید.

وقتی مشکلی پیش می آید، عیب یابی به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد. با استفاده از فناوری SmartDiagnosis، ماشین ظرفشویی شما می تواند مشکلات مربوط به خود را تشخیص داده و به شما در حل سریع آن کمک کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی + بررسی تکنولوژی جاروهای شارژی بوش

نتیجه گیری در مورد انتخاب بین ظرفشویی سامسونگ یا ال جی

هر دو برند ال جی و سامسونگ ماشین ظرفشویی های مقرون به صرفه ای ارائه می دهند که بالاتر از حد متوسط هستند. یعنی در ازای پولی که هزینه می‌کنید دستگاه قابل توجه‌ای را از نظر ویژگی های منحصربفرد خریداری می‌کنید. شاید شما در حین خرید بیشتر تحت تأثیر شکل ظاهری این ظرفشویی‌ها و مخصوصا نوع استیل مشکی این محصولات قرار بگیرید. سامسونگ در محصولات ظرفشویی خود بر روی ویژگی بی صدا بودن و درب بازکن اتوماتیک که برای خشک کردن استفاده می شوند تمرکز کرده؛ درحالیکه ویژگی بخار واقعی ال جی نیز چشمگیر است و همچنین ماشین ظرفشویی ال جی دارای سیستم شستشوی چهارطرفه است که بهینه سازی فوق العاده ای را در مصرف انرژی و آب ارائه میدهد. با این حال ، هنگام تعویض ماشین ظرفشویی قدیمی ، هنوز فکر می کنیم که ممکن است گزینه های دیگری از ماشین ظرفشویی بوش هم در بازار وجود داشته باشد که ممکن است از ال جی و سامسونگ هم بهتر باشند. پس با دقت انتخاب کنید و نیازهای خود را بشناسید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ آشنا شدید. همچنین از تفاوتهای آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

دلایل روشن نشدن ظرفشویی ال جی چیست؟

وجود مشکل در سلکتور، رله، سوئیچ قفل درب، فیوز، تایمر و محل اتصال دستگاه به 2 شاخه برق از مواردی است که باعث می شود دستگاه شما روشن نشود.

مطالعه بیشتر
٤ لوازم خانگی هوشمندی که زندگی را برای شما آسانتر می سازد (آپدیت 2023 + عکس)
چرا قرص در ماشین ظرفشویی سامسونگ حل نمی شود؟

قرص یا مواد شوینده در ماشین ظرفشویی، توسط قطعه ای به نام دیسپنسر رقیق می شود. اگر دیسپنسر صابون درست کار نکند، قرص در دستگاه باز یا حل نمی شود. چون درب بازکن مواد شوینده در این شرایط از کار می افتد و قرص بسته می ماند.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید