جمعه , 10 فروردین 1403
دسته بازی

راهنمای انتخاب و بررسی نکات مهم قبل از خرید دسته بازی موبایل + معرفی بهترین دسته بازی موبایل از نگاه گیمرها

تجربه بازی با کنسول‌ ها برای اغلب افراد به‌ خصوص گیمرها لذت‌ بخش است. با پیشرفت برنامه‌ نویسی و تلفن‌ های هوشمند، بازی‌ های جذابی برای انواع تلفن‌ های هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید و ios تولید شد. با ورود بازی‌ های تلفن همراه دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی برای خرید کنسول بازی و پی اس پرداخت کنید و تنها خرید گوشی موبایل و دسته بازی کافی است. در این مقاله شما را برای خرید بهترین دسته بازی موبایل راهنمایی خواهیم کرد.


فهرست مطالب


بررسی نکات قبل از خرید دسته بازی موبایل

شرکت‌ های زیادی در زمینه تولید تجهیزات جانبی موبایل و دسته بازی فعالیت می‌کنند، اما آیا همه دسته موبایل‌ های موجود در بازار ارزش خرید دارند؟ آیا با سیستم‌ عامل گوشی شما هماهنگ هستند؟ اگر قصد خرید دسته بازی موبایل را دارید و نمی‌دانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

1- چه مقدار می‌ خواهید برای خرید دسته بازی هزینه کنید؟

معیار اول انتخاب در هر خریدی؛ بودجه‌ ای است که می‌ خواهید هزینه کنید. اگر فقط به دنبال کیفیت هستید و قیمت زیاد برایتان اهمیتی ندارد، باید بگوییم که دستتان برای خرید باز است؛ اما اگر بودجه محدودی می‌خواهید هزینه کنید باید به دنبال بهترین انتخاب‌ ها در همان محدوده باشید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله پاپ سوکت گوشی چیست را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید پاوربانک + معرفی بهترین پاوربانک های بازار

2-سازگاری با سیستم‌ عامل تلفن همراه

قبل از خرید باید مطمئن شوید که دسته با سیستم‌عامل تلفن همراهتان سازگاری دارد یا نه. اگر نسخه اندورید یا ios نصب‌ شده روی گوشی و دسته بازی موبایل با یکدیگر سازگاری نداشته باشند، عملاً خرید آن دسته بی‌ فایده است و نمی‌توانید بین تلفن همراه و دسته ارتباط برقرار کنید. هرچه مدل دسته که به بازار آمده است جدیدتر باشد، احتمال ناسازگاری آن با نسخه‌ های قدیمی اندروید و ios بیشتر است.

3-سازگاری دسته بازی موبایل با بازی

علاوه بر سازگار بودن سیستم‌ عامل موبایل و دسته بازی، خود بازی که روی تلفن همراهتان نصب است نیز ازنظر ساختاری و فنی با دسته باید هماهنگ باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید مونوپاد را بخوانید. برای مثال ممکن است در هنگام بازی متوجه شوید که برای ادامه بازی نیاز به دکمه‌ ای دارید که روی دسته نیست و این برای یک گیمر حس خوبی ندارد. درنتیجه انتخاب خوبی برای خرید بهترین دسته بازی موبایل نخواهد بود.

سازگاری دسته بازی موبایل با بازی

4- نحوه اتصال دسته به موبایل یا تبلت

دسته‌ های بازی از دو طریق وایرلس و اتصال با سیم به موبایل یا تبلت متصل می‌شوند. در اتصال وایرلس؛ دسته و موبایل از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل می‌ شوند و برای اتصال فقط کافی است از لیست دستگاه‌ های بلوتوث در اطراف تلفن همراه خود، اسم دسته را انتخاب و متصل شوید؛ اما در اتصال با سیم یا کابل، به کابل USB OTG میکرو یا تایپ C احتیاج دارید. فقط باید توجه کنید که هرچه دسته بازی یا تلفن همراهتان جدیدتر باشد، احتمال پشتیبانی از نسخه‌ های قدیمی‌تر، کمتر می‌شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله خرید دوربین مدار بسته را بخوانید.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی شیائومی 11i، یک ترکیب قدرتمند با قابلیت‌های منحصر به فرد

5-اتصال دسته بازی موبایل به کنسول بازی

با اتصال وایرلس و از طریق کابل دسته‌ های بازی، علاوه بر اتصال به موبایل، می‌توان آن‌ ها را به کنسول‌ های بازی مانند xbox نیز متصل کرد. برای اتصال به کنسول‌ های بازی xbox ,ps4 و ps5 به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و اتصال با بلوتوث و کابل USB OTG انجام می‌شود.

6-طراحی، استحکام، کیفیت ساخت و وزن دسته بازی موبایل

دسته‌ های بازی موبایل توسط برند‌های مختلف با طراحی‌ های متفاوتی در بازار موجود هستند و هر مدل جدیدی که به بازار می‌آید از طراحی به‌ روزتری نسبت به مدل‌ های پیشین خود برخوردار است. در طراحی یک دسته موبایل علاوه بر زیبایی دسته، موارد دیگری مانند راحتی استفاده، قابلیت دسترسی آسان به همه دکمه‌ ها، قسمت‌ های دسته و اصلی‌ترین قسمت یعنی جایی برای قرار دادن موبایل است.وزن دسته بازی موبایل نباید بیش‌ازحد سنگین باشد تا به مچ دست شما آسیب برساند، مخصوصاً اگر دسته از نوعی باشد که روی آن گوشی قرار می‌ گیرد. کیفیت مواد ساخت، بدنه و دکمه‌ های دسته از مواردی است که هنگام خرید باید بسیار به آن توجه شود.

معرفی بهترین دسته بازی موبایل از نگاه گیمرها

نکات مهمی که در هنگام خرید بهترین دسته بازی موبایل بهتر است بدانید و طبق آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید را بیان کردیم. در این قسمت چند نمونه از بهترین دسته بازی موبایل موجود در بازار را معرفی می‌ کنیم.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین قلم های نوری 2022 را بخوانید.

دسته بازی تسکو مدل TG155W

دسته بازی TG155W محصول برند ایرانی تسکو است. این دسته در ابعاد حدودی ۲۱۰x۱۰۵x۴۲ میلی‌متر، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی و با بدنه پلاستیکی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۱۵ کلید و همراه با ویبراتور است. این کنترلر به وسیله دانگل بلوتوثی به دیوایس شما متصل شده و بردی معادل با هشت متر نیز دارد.

دسته بازی تسکو مدل TG155W

کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار بوده و همه کاربران اندروید و همچنین دارندگان سیستم عامل IOS تا ورژن ۱۳.۴ می‌توانند از این کنترلر بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت ۳۰۰ میلی آمپر بوده و به همراه کابل شارژ یک متری عرضه می‌شود.

مطالعه بیشتر
کول پد چیست؟ + تاثیر کولپد برای لپ تاپ گیمینگ

دسته بازی باسئوس مدل GMGA05

دسته بازی TG155W محصول برند چینی باسئوس (Baseus) است. این دسته در ابعاد حدودی ۸۴.۷x۵۸.۲x۲۶.۱ میلی‌متری و وزن ۵۶.۶ گرمی، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی/نارنجی واین کنترلر به وسیله جای گیری دیوایس درون کنترلر و به وسیله بلوتوث نسخه ۴.۰ متصل شده است. این کنترلر با وجود تاچ پد و یک‌پایه تلسکوپی خود قابل استفاده برای تمام موبایل و تبلت‌ها تا صفحه‌نمایش ۶ اینچ خواهد بود. کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار خواهد بود. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت باتری ۴۰۰میلی آمپر ساعتی و قابلیت بازی کردن تا ۱۰ ساعت است.با بدنه سیلیکونی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۷ کلید قابل برنامه ریزی است.

 باسئوس مدل GMGA05

این کنترلر به وسیله جای گیری دیوایس درون کنترلر و به وسیله بلوتوث نسخه ۴.۰ متصل شده و قابل استفاده برای تمام دیوایس‌ها با عرض ۷۳ تا ۸۶ میلی متر خواهد بود. کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار خواهد بود. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت باتری ۳۴۰ میلی آمپر ساعتی و قابلیت بازی کردن تا ۱۲ ساعت است.

دسته آی پگا مدل PG-9118

PG-9118 محصول برند خوشنام چینی آی پگا (Ipega) است. این دسته با وزن ۳۵۴ گرمی، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی/طلایی و با بدنه سیلیکونی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۱۶ کلید است که ۱۳ عدد از آن ها به صورت تک کاره و ثابت، ۲ عدد به صورت چرخشی و ۱ عدد نیز به صورت ۴ جهته است.

 آی پگا مدل PG-9118

دسته PubG گیمسر مدل F4

دسته حرفه‌ای گیمسر مدل F4 است. این دسته با ابعاد حدودی ۸۲.۳x۴۵x۲۵.۵ و وزن کمتر از صدگرمی، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی/آبی و طراحی تاشو و جمع و جور با قابلیت تنظیم فوق العاده راحت عرضه می‌شود. این کنترلر مناسب برای انجام بازی‌هایی نظیر پابجی، کال آو دیوتی، فورتنایت، FPS games and Racing games و غیره است.

 PubG گیمسر مدل F4

کنترلر فوق به وسیله جای گیری دیوایس درون کنترلر و به وسیله بلوتوث نسخه ۴.۰ متصل با هردو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار خواهد بود. این دستگاه مجهز به باتری داخلی با ظرفیت ۹۰ میلی آمپر ساعت بوده و قابلیت کارکرد تا ۳۰ ساعت بطور مداوم را دارد. این کنترلر به همراه یک کابل شارژ تایپ سی عرضه می‌شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید مونوپاد + بررسی انواع و ویژگی های یک مونوپاد خوب

سخن پایانی

شما دراین مقاله با نکات مهم قبل از خرید دسته بازی موبایل آشنا شدید.همچنین از بهترین دسته های موبایل از نگاه گیمرها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

نکات مهم در خرید دسته بازی چیست؟

برای خرید یک کنترلر مناسب ابتدا باید به ظاهر آن توجه کنید. البته این موضوع تا حدی سلیقه‌ای است. مثلا برخی استایل دسته‌های پلی استیشن را می‌پسندند و بعضی افراد نیز با سبک کنترلرهای ایکس باکس بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. قیمت، کیفیت ساخت، قابلیت‌های شخصی‌سازی، نوع اتصال و آرگونومی از دیگر مواردی است که باید در خرید دسته بازی به آن‌ها توجه داشته باشید.

بهترین دسته بازی گوشی کدام است؟

دسته بازی SteelSeries Stratus Duo با توجه به طراحی بسیار هوشمندانه‌ای که دارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. این کنترلر که به قابلیت اتصال بی‌سیم مجهز است، یک انتخاب مناسب برای تجربه بازی‌های VR موبایل به حساب می‌آید. البته به یاد داشته باشید که باتری آن ممکن است سریع‌تر از آن چه انتظار دارید، تخلیه شود.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید