جمعه , 31 فروردین 1403
لپ تاپ صنعتی

لپ تاپ طراحی صنعتی چیست؟ + راهنمای خرید بهترین لپ تاپ طراحی صنعتی 1402

لپ تاپ صنعتی : همه ی ما می دانیم که لپ تاپ ها به عنوان وسایلی هستند که به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد ، همین خصوصیت لپ تاپ ها سبب شده تا در بسیاری از موقعیت ها از آنها استفاده شود. امروزه انواع مختلفی از لپ تاپ ها ساخته می شود به گونه ی که بتوان برای مشاغل متفاوت از اداره ها و آموزشگاهها تا معادن و دکل ها مخابراتی از آنها استفاده کرد.معمولا برخی از افراد فکر می کنند که لپ تاپ های صنعتی ، سنگین هستند و ظاهری زمخت دارند و فقط در برابر ضربه و فشار مقاومت از خود نشان میدهند ولی این تصور اشتباه می باشد و لپ تاپ های صنعتی تعریف دیگری داشته اند که در ادامه به آنها پرداخته ایم.


فهرست مطالب


لپ تاپ طراحی صنعتی چیست؟

لپتاپ های صنعتی را می توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی در محیط های پر خطر استفاده نمود.این لپ تاپ ها در برابر رطوبت ، خش ، ضربه  و …. مقاوم می باشند و معمولا نسبت به دیگر لپ تاپ ها از نظر ظاهری مقاوم تر می باشند وبدنه  آنها نيز از فلز آلومينيوم تيتانيوم ساخته شده است.

برخی از لپ تاپ های صنعتی را می توان در ميدان‌هاي مغناطيسي استفاده کرد بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید ، البته باز هم تاکید می کنیم این لپ تاپ ها تنها ویژگی ضخامتی ندارند بلکه دارای خصوصیت های منحصر به فرد دیگری نیز هستند.برخی از لپ تاپ های صنعتی می توانند تا مدت زمان زیادی روشن بمانند و برای کارهای بسیار طولانی ساخته شده اند و البته در آنها از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی استفاده شده است و علاوه بر آن دارای باتری های دومی نیز می باشند به گونه ی که گاهی می توانند تا ۱۰ ساعت بدون برق کارکنند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ دانشجویی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
ارزان ترین لپ تاپ با دی وی دی رایتر

تقسیم بندی لپ تاپ های صنعتی چگونه است؟

عموما  این لپ تاپ ها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از : 

  • لپ تاپ های صنعتی فوق العاده مقاوم: این نمونه لپ تاپ استانداردهای ویژه نظامی را داشته اند که از لحاظ فنی از دیگر لپ تاپ ها مقاوم تر می باشند.
  • لپ تاپ های صنعتی بسیارمقاوم: این لپ تاپ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نیز دارند و برای استفاده در مصارف حمل و نقل ، نظامی ، فرودگاهی و مهندسی مناسب می باشند. در برخی از شرایط باید از لپ تاپ های استفاده کرد که بتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی کار کنند به همین دلیل در چنین وضیعتی می توان از لپ تاپ های صنعتی که قادر به کار در دمای منفی ۲۰ درجه تا ۶۰ درجه سانتی گراد  باشند ، استفاده کرد .این لپ تاپ ها به دلیل دارا بودن دید در شب و جی پی اس می توانند گزینه ی مناسبی برای استفاده در فضاهای باز باشند.
  • لپ تاپ صنعتی مقاوم : این  گروه لپ تاپ ها نسبت به دیگر گروه ها دارای درصد حفاظتی پایین تری می باشند،معمولا برای برنامه ریزی های در سایت و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته نباید فراموش کرد که به دلیل دارا بودن پورتهای سریال  برای مهندسین در مناطق عملیاتی گزینه های مناسبی می باشند.

برای همه مدل ها فانکشن های زیر  موجود می باشد : مولتی تاچ، کیبورد با نور پس زمینه ، صفحه تاچ اسکرین ، ویندوز سون یا اکس پس، جی پی اس، پورت سریال ، دمای منفی ۲۰،باطری اضافه ، ضد آب و ضد خوردگی ، ضد ضربه ، صفحه نمایش با قابلیت نمایش در نور آفتاب و …

هنگام خرید لپ تاپ صنعتی باید به چه مشخصاتی توجه کنیم؟

لپ‌تاپ‌ های صنعتی که بیشتر برای محیط‌های کاری و یا کارهای سنگین و زیاد کاربرد دارند باید کیفیت، سرعت، مقاومت و عمر طولانی داشته باشند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپتاپ مناسب تریدرا بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین پردازنده گیمینگ + معرفی بهترین CPU برای گیم (در سال 1402، 2023)

1 – مقاومت در برابر لرزش

اکثر لپ‌تاپ‌های مقاوم از یک درایو حالت جامد (SSD) استفاده می‌کنند. این SSDها در مقایسه با هارد دیسک‌های معمولی (HDD) قطعات متحرک کمتری دارند و کمتر در معرض آسیب هستند. لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر با هارد دیسک معمولی بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از لرزش یا ضربه‌های ناگهانی هستند.

2 – لپ‌تاپ‌ های صنعتی در برابر گردوغبار و آب مقاوم هستند

لپ‌تاپ‌های صنعتی در شرایط کاری گردوغبار به خوبی کار می‌کنند. استانداردهای MIL-STD-810G مستلزم برخی آزمایشات شدید گردوغبار است. اولین مرحله شامل ذرات ریز گردوغبار است که به مدت شش ساعت روی سیستم دمیده می‌شود. پس از شش ساعت اول، ناحیه آزمایش تا 60 درجه سانتی گراد گرم می‌شود و آزمایش دوباره انجام می‌شود. بخش دوم آزمایش، ماسه را به مدت 90 دقیقه با سرعت باد بیش از 80 کیلومتر در ساعت روی لپ تاپ می‌دمد. لپ‌تاپ‌های صنعتی در برابر گردوغبار و آب نیز مقاوم هستند.

3 – لپ تاپ صنعتی در دماهای شدید کار می‌کند

استانداردهای نظامی، دستگاه را ملزم می‌کند که در تغییرات دمایی ناگهانی کار کند. اولین آزمایش‌ها با خاموش بودن لپ‌تاپ‌ها برای آزمایش استحکام مواد انجام می‌شود. لپ‌تاپ در حین روشن بودن یک سری آزمایش‌ها را انجام می‌دهد تا نحوه عملکرد لپ‌تاپ تحت استرس گرمایی را آزمایش کند.

4 -صفحه نمایش محکم‌تر و روشن‌تر

از آن جایی که لپ‌تاپ‌ های صنعتی برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند، نمایشگرهای روشن‌تری دارند. صفحه نمایش‌ها معمولاً از شیشه‌های مقاوم برای ارائه دوام بالاتر ساخته می‌شوند و از پوشش‌های ضد انعکاس برای کاهش انعکاس و تابش بسیار زیاد استفاده می‌شود که به این معنی است که بسیاری از لپ‌تاپ‌های صنعتی را می‌توان در فضای باز و زیر نور شدید خورشید استفاده کرد.

روشنایی صفحه با واحد nits اندازه گیری می‌شود. واحد روشنایی. لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرهای تبلت استاندارد در محدوده 200 تا 300 نیت هستند. لپ تاپی صنعتی مانند Getac B300 دارای صفحه نمایش 700 نیت با ارتقاء اختیاری به 1400 نیت است.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

5 – سازگاری الکترومغناطیسی

اکثر لپ‌تاپ‌های صنعتی دارای گواهینامه‌ای هستند که دستگاه‌ها را از تولید انرژی الکترومغناطیسی که می‌تواند در عملکرد سایر تجهیزات اختلال ایجاد کند، متوقف می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که در کار از گجت‌های مختلف استفاده می‌کنند و امواج الکترومغناطیسی، عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند، بسیار کاربردی است. کاربردی‌ترین مثالی که در این زمینه می‌توان بیان کرد، استفاده‌های نظامی است.

6 – بدنه لپ تاپ صنعتی

یکی از موارد مهمی که به هنگام خرید لپ تاپ صنعتی باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل مخاطرات و شرایط غیرعادی محیطی که در اماکن کارگاهی، صنعتی و دیگر اماکن از این دست وجود دارد، لازم است ابتدا استحکام و مقاومت بدنه لپ تاپ را چک کنید که بتوانید آن را ارزیابی کنید.

آیا در محیط مورد نظر شما، قابلیت ارائه عملکرد عادی را دارد و یا با توجه به اتفاقات غیرمترقبه‌ای که ممکن است برای آن در این گونه محیط‌ها رخ دهد، لپ تاپ دچار آسیب‌های بسیار می‌شود و از کار می‌افتد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ صنعتی را بخوانید.

7 – شارژر و باتری لپ تاپ صنعتی

دوام کارکرد لپ تاپ و متحمل شدن شرایط خاص و غیر عادی، جزو ویژگی‌هایی است که یک لپ تاپ صنعتی را از لپ تاپ خانگی متمایز می‌کند. در بسیاری از مراحل پیش تولید مانند نقشه کشی صنعتی و یا تهیه و ساخت نمونه اولیه محصول، اینکه لب تاب شما با موضوع خاموش شدن لپ تاپ به علت قطع شدن برق مواجه نشود از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین در بسیاری از موارد کاربری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های صنعتی، نیاز است که لپ تاپ به صورت لحظه‌ای با نرم‌افزارهای تخصصی در ارتباط باشد تا بتواند گزارش و یا فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز را انجام دهد.

مطالعه بیشتر
معرفی ویژگی های ویندوز ۱۱ که در ویندوزهای قبلی نمیبینید

استانداردهای جهانی لپ تاپ صنعتی چیست؟

1- استاندارد IP:

یکی دیگر از استانداردهایی که علاوه بر لپ تاپ‌های صنعتی، لپ تاپ‌های غیر صنعتی و یا حتی گوشی‌های هوشمند هم دارند، استاندارد IP است. IP که مخفف «محافظت از ورود» است، می‌تواند برای شما عنوان کند که دستگاه مورد نظرتان تا چه اندازه در برابر دورنگه داشتن جامدات و مایعات موفق ظاهر می‌شود. از عبارت IP همچنین به‌جای عبارات کلی مانند «ضد گردوغبار» یا «مقاوم در برابر آب» نیز استفاده می‌شود.

استاندارد

در برابر IP دو عدد وجود دارد که هرکدام از آن‌ها نشان‌دهنده یک ویژگی خاص است. عدد اول نشان از ایمنی لپ تاپ صنعتی و یادستگاه‌های دیگر در برابر جامدات بوده که می‌تواند بین 0 تا 6 متغیر باشد. اگر این عدد 2 باشد به این معناست که نمی‌توانید انگشت خود را به صفحه بچسبانید. عدد 4 به این معناست که دستگاه در برابر اجسام بزرگ‌تر از 2 میلی‌متر مقاوم بوده و عدد 6 به معنای محافظت کامل در برابرگردوغبار و شن و ماسه خواهد بود.

در کنار این عدد، عدد دیگری وجود دارد که میزان مقاومت دستگاه در برابر مایعات را مشخص می‌کند و بین 0 تا 9 متغیر خواهد بود. عدد 1 به معنی مقاومت دستگاه در برابر چند قطره است، عدد 4 به معنای مقاومت در برابر پاشیدن آب و عدد 7 و 8 به معنای توانایی دستگاه در برابر غوطه‌ور شدن در آب کامل هستند.

2 – استاندارد MIL-STD 810G:

زمانی که گفته می‌شود یک لپ تاپ صنعتی دارای استاندارد MIL-STD 810G است، یعنی بر روی صفحه آن بیش از 30 آزمایش مختلف صورت‌گرفته است. چالش‌هایی برای مشخص‌کردن میزان مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و پایین، رطوبت، باران، شتاب، لرزش، شوک و … . امروزه هیچ لپ تاپ غیر صنعتی وجود ندارد که تضمین کند می‌تواند در برابر تمامی این خطرات و چالش‌ها از خودش مقاومت نشان دهد.

کدام برند لپ تاپ صنعتی برای خرید مناسب خواهد بود؟

اگر بخواهید دست به خرید لپ تاپ‌های صنعتی بزنید، ناگهان با چندین و چند برند و مارک مختلف روبرو می‌شوید که ممکن است شما را گیج کند. شرکت دل توانسته در بین تمامی برندهای تولیدکننده لپ تاپ‌های صنعتی و مقاوم، گوی سبقت را از سایرین برباید.

لپ تاپ صنعتی دل

لپ تاپ‌های سری Rugged دل جزو بهترین لپ تاپ‌های صنعتی موجود در بازار بوده که می‌توانید آن را از مراکز فروش لپ تاپ صنعتی dell خریداری کنید.

مطالعه بیشتر
قیمت لپ تاپ دانش آموزی ارزان + 20 مدل ارزان، با کیفیت + قیمت روز

معرفی بهترین لپتاپ های طراحی صنعتی و پرقدرت

بهترین لپتاپ های صنعتی را به شما معرفی می کنیم، لپتاپ هایی که البته با عنوان لپتاپ های جان سخت نیز شناخته می شوند.

1- لپ تاپ صنعتی Panasonic Toughbook CF- 54

این لپتاپ در واقع یک لپتاپ نیمه صنعتی محسوب می شود و خودِ کمپانی پاناسونیک آن را اختصاصاً برای آن هایی که در صنعت خودروسازی و همچنین کسانی که در حوزه ی تأسیسات و نگهداری مشغول به کارند طراحی و تولید کرده است.در عین آن که این لپتاپ به نسبت لپتاپ های دیگری که قرار است در ادامه به معرفی آن ها بپردازیم ضخامتی نازک تر داشته و به اصطلاح نیمه صنعتی محسوب می شود.

لپ تاپ صنعتی Panasonic

وزن لپتاپ Panasonic Toughbook CF- 54 1.9 کیلوگرم بوده و از پردازنده ی Intel Core i5-6300 U vPro برخوردار است. حافظه رم آن ۴ گیگابایت، حافظه داخلی اش ۵۰۰ گیگابایت و کارت گرافیک آن Intel Graphics می باشد. لپتاپ Panasonic Toughbook CF- 54 از نمایشگری ۱۴ اینچی بهره می برد و رزولوشن آن ۱۳۶۶* ۷۸۶ است.

نقاط قوت:

  • بدنه محکم
  • کیفیت ساخت بالا
  • دقت بالای Trackpad

نقاط ضعف:

  • حافظه رم پایین

2 – لپ تاپ صنعتی Dell Latitude 14 Rugged

Dell علاوه بر لپتاپ های معمولی در لپتاپ های صنعتی نیز جزو کمپانی های کاربلد است. این لپتاپ Dell در عین آن که ویژگی های یک لپتاپ صنعتی را داراست از مشخصات خوب و به روزی نیز برخوردار است.

لپ تاپ صنعتی

به عنوان مثال، کیفیت نمایشگر ۱۴ اینچی آن حرف ندارد و پردازنده ی Intel Core i5 بسیار قوی است. رم آن ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی اش ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت دارد. گفتنی است که وزن این لپتاپ، ۱٫۹ کیلوگرم است.

مطالعه بیشتر
علت کند شدن لپ تاپ چیست؟ ٥ راه حل عملی برای افزایش سرعت لپ تاپ

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا

نقاط ضعف:

  • ظرفیت کم حافظه داخلی
  • عدم تنوع در پورت ها

3 – Panasonic Toughbook CF-33

این لپتاپ خصوصیات بسیار منحصر به فردی دارد. فی المثل امکان جدا کردن کیبورد و تبدیل آن به تبلت وجود دارد.پردازنده ی به کار گرفته شده در این لپتاپ از نوع Intel Core i5-7300U بوده و میزان حافظه ی رم آن ۸ گیگابایت می باشد. کارت گرافیک از نوع Intel HD Graphic و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت است.

لپ تاپ صنعتی Panasonic

افزون بر این موارد، نمایشگر نیز ۱۲ اینچی بوده و از رزولوشن ۲۱۶۰* ۱۴۴۰ برخوردار می باشد. شایان ذکر است که لپتاپ Panasonic Toughbook CF-33 فقط در آمریکا عرضه شده است و احتمالاً در آینده ای نزدیک در دیگر کشورهای جهان نیز عرضه خواهد شد.

نقاط قوت:

  • نمایشگر عالی
  • کیبورد جدا شونده

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • وزن سنگین

سخن پایانی

شما در این مقاله با لپتاپ صنعتی آشنا شدید. همچنین از مشخصات مهم هنگام خرید و بهترین برندهای آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا خرید لپ تاپ صنعتی workstation به صرفه است؟

صادقانه بگویم برای خیلی از افراد نه ، چون بسیاری از افراد نیازی به چنین لپ تاپ های قدرتمندی ندارند مگر اینکه در یکی از زمینه هایی که در بالا به آنها اشاره شد فعالیت داشته باشند اونوقت می توان گفت بعد از انجام چند پروژه هزینه بالای لپ تاپ صنعتی را می توانند جبران کنند.

چه ویژگی‌هایی در لپ‌تاپ‌های درجه نظامی وجود دارد؟

همان طور که ذکر شد، اغلب محصولاتی را مشاهده می‌کنید که ادعا می‌کنند “گواهینامه نظامی” یا “محصولات درجه نظامی” دارند بدون این که توضیحی در مورد معنای آن بدهند. با این حال، این اصطلاحات فقط کلمات کلیدی بازاریابی نیستند. در واقع، ارتش ایالات متحده یک سری آزمایش برای محصولات ایجاد کرده است تا این محصولات بتوانند به عنوان “درجه نظامی” دست یابند.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید