چهارشنبه , 29 فروردین 1403

موارد لازم برای یک کمپ عالی

همه ما برای فرار از شلوغی شهر و به دست آوردن کمی آرامش کمپ زدن را تجربه کرده‌ایم. در طبیعت می‌توانیم از فناوری جدا شده و دوباره با مادر طبیعت ارتباط برقرار کنیم. با این حال برای اینکه سفر کمپ خود را راحت‌تر انجام دهیم و بتوانیم از آن لذت بیشتری ببریم، باید بدانید که چه کاری انجام می‌دهید و مهارت کافی را برای این منظور داشته باشید. در غیر این صورت تجربه شما از کمپ به یک کابوس تبدیل می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم آموزش‌هایی در اختیار شما قرار دهیم تا به واسطه آن بتوانید یک کمپ عالی را تجربه کنید.

کمپ زدن

کمپ زدن تاکنون یکی از بهترین راه‌های تجربه طبیعت و فضای بیرون است اما می‌تواند به خصوص برای مبتدیان ترسناک باشد. ما طی سال‌های متمادی اردوگاه رفتن دانش زیادی در این راه داریم و می‌توانیم در خصوص کمپ زدن اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه چند نکته به شما معرفی می‌کنیم که اگر به آن‌ها توجه کنید می‌توانید یک کمپ عالی را تجربه کنید. البته فراموش نکنید که گوگل مپ همواره یک راهنمای جامع برای شما است، پس قبل از انتخاب هر نوع کمپی یا اردوگاه، آن جا را در گوگل مپ جستجو کنید.

نوع کمپی که می‌خواهید بروید را مشخص کنید

ما دوست داریم کمپ‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم کنیم. برخی از افراد کمپ‌های سخت و چالشی را دوست دارند و برخی دیگر کمپ را به خاطر آسایش و سکوتش انتخاب می‌کنند. باید از قبل مشخص کنید که چه نوع کمپی قرار است داشته باشید تا تمام همراهان شما تصویر ذهنی درستی در خصوص کمپ داشته باشند. در ادامه اصلی‌ترین کمپ هایی که وجود دارند را بررسی می‌کنیم.

  • کمپ چادر: محبوب‌ترین کمپ‌ها آن‌هایی هستند که در اردوگاه‌ها چادر می‌زنند و به آب و سرویس بهداشتی هم دسترسی دارند.
  • کمپ با ماشین: در آمریکای شمالی این نوع کمپ یک کمپ عالی به حساب می‌آید. چرا که به شما امکان می‌دهد تا با ماشین به داخل اردگاه بروید و تمام وسایل‌تان را داخل همان ماشین جا بدهید و البته به همه چیز دسترسی داشته باشید. بعضی وقت‌ها در چادر یا داخل ماشین بخوابید و هر جا که می‌خواهید به ماجراجویی بپردازید.
  • تریلر: این نوع کمپ هم هر روز دارد جای خودش را بین مردم پیدا می‌کند .به این ترتیب که یک تریلر پشت ماشین بسته و همه امکانات را داخل آن قرار داده  و به سفر می‌روید.
  • کمپ سخت :این کمپ برای کوهنوردان و ورزشکاران انتخاب می‌شود که دوست دارند تمام وسایل را داخل یک کوله پشتی گذاشته و بدون هیچ امکاناتی به اردوگاه بروند. این نوع کمپ معمولا توسط افراد باتجربه و حرفه‌ای انجام می‌شود.
مطالعه بیشتر
کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند ؟

انتخاب اردوگاه را مشخص کنید

برای اینکه یک کمپ عالی را تجربه کنید، لازم است اردوگاه خوبی را انتخاب کنید. برای انتخاب اردوگاه به فصل دقت کنید و ببینید که کدام مکان در فصل فعلی برای شما مناسب‌تر است. گاهی اوقات بهترین جاهای دیدنی گیلان برای شما مناسب است و گاهی نقطه‌ای در اطراف تهران! همچنین بررسی کنید که اردوگاه یا پارک ملی که می‌خواهید بروید چه مقرراتی دارد. برای مثال آیا می‌توانید در آن مکان چادر بزنید یا آتش روشن کنید یا خیر؟ آیا درب اردوگاه شب بسته می‌شود و آیا نگهبانی و امنیت کامل دارد یا نه. دسترسی به آب و محلی برای شستن ظروف و همچنین حمام و دستشویی هم اهمیت زیادی دارد.

وسایل لازم را بردارید

برای کمپ به یک سری وسایل ثابت و ضروری نیاز دارید. مواردی مانند چادر، کیسه خواب، وسایل آتش روشن کردن، زیرانداز، ظروف مناسب و غیره جز این وسایل هستند. باید سعی کنید آن‌ها را به تناسب تعداد افراد خانواده و جاهایی که معمولا برای کمپ می‌روید، تهیه کنید تا بتوانید آن‌ها را در تمام کمپ‌هایی که می‌روید استفاده کنید. از دیگر وسایلی که لازم دارید، محافظ و چتر برای مواقع بارندگی است که برای محافت از خودتان باید تهیه کنید. وسایل روشنایی مانند چراغ‌قوه هم از جمله وسایل ضروری برای یک کمپ عالی است. از دیگر وسایلی که احتمالا به آن‌ها نیاز خواهید داشت، صندلی و میزهای تاشو هستند.

شما احتمال تمام طول روز را نمی‌توانید روی زمین بنشینید و احتمالا افرادی باشند که نشستن روی زمین برای‌شان ساده نباشد. در این مواقع چند میز و صندلی تاشو بهترین سوپرایز برای شما خواهد بود. شما به لباس‌های خاصی نیاز دارید از جمله کلاه و جوراب که شما را از شر آفتاب و خار و خاشاک اردوگاه در امان نگه دارد. همچنین برای تمیز نگه داشتن خودتان بهتر است دستمال‌های مرطوب به همراه داشته باشید تا خیلی از مواقع از آب بی‌نیاز شوید. لباس به اندازه کافی بردارید و لباس گرم را فراموش نکنید. معمولا حتی در فصول گرم ممکن است شب‌های سردی در اردوگاه در انتظار شما باشد. البته در خصوص سرد و گرم بودن هوا و وضعیت شب‌ها باید از قبل تحقیق کنید.

مطالعه بیشتر
ویزای نامزدی امریکا چقدر طول میکشد

اگر به یخ نیاز دارید، قالب‌های یخ ممکن است به زودی کثیف شده و یا آب شوند و مشکلاتی برای شما ایجاد کنند. به جای آن می‌توانید بطری‌های آب را که از قبل یخ زده‌اند با خودتان ببرید. این بطری‌ها با سرعت کمتری آب شده و بعد از آب شدن هم مشکلات و دردسرهای قالب یخ را برای شما ایجاد نمی‌کنند. همچنین به جز آب یخ یک فلاکس آب جوش هم می‌تواند برای درست کردن چای و قهوه کارتان را راه بیندازد. پس یک فلاکس خوب تهیه کنید و برای هر ماشین یک فلاکس پر آب جوش در نظر بگیرید. معمولا هر فلاکس می‌تواند آب جوش مورد نیاز شما را حداقل برای یک روز گرم نگه دارد. در این لینک می‌توانید چای ارتدکس را بررسی کنید و برای کمپ‌تان مقداری از این چای عالی را تهیه کنید.

کوله پشتی مناسب

برای کمپ زدن احتمالا شما به یک ساک برای جمع کردن وسایل ضروری و دم دستی نیاز دارد یا اصلا برای پیاده‌روی به یک کوله پشتی نیاز دارید. در این صورت بهتر است یک کوله‌پشتی به نسبت نیازتان تهیه کنید. کوله‌پشتی شما به نسبت حجم وسایلی که دارید، باید ابعاد و ظرفیت متناسبی داشته باشد. مثلا برای پیاده‌روی‌های 2 تا 5 روزه شما به یک کوله پشتی 60 تا 80 لیتری نیاز دارید. کوله‌پشتی را با تمام وسایل ضروری مانند بطری آب، فلاکس، فندک، کیسه خواب، لباس‌های ضروری، کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و لوسیون‌ها، پاوربانک، چراغ قوه و هر چیز ضروری دیگری که فکر می‌کنید ممکن است لازم شود، پر کنید.

باتری‌ها را پر کنید

اگر چراغ قوه یا پاوربانک‌تان را به همراه می‌برید، مطمن شوید که کاملا پر باشند. به یاد داشته باشید که در اردوگاه شما به برق دسترسی ندارید و احتمالا نمی‌توانید چیزی را شارژ کنید. هر چیزی که فکر می‌کنید به برق نیازداشته باشد و امکان شارژ کردن داشته باشد در آخرین جایی که به برق دسترسی دارید، آن را شارژ کنید. همچنین اگر وسایلی دارید که با باتری کار می‌کنند، حتما قبل از رفتن باتری های نو برای آن قرار دهید. چرا که تمام شدن تنها دو باتری قلمی چراغ قوه هم در کمپ می‌تواند باعث شود که کمپ شما خراب شود. در اردوگاه امکان خرید تنها دو باتری قلمی هم برای شما وجود ندارد.

مطالعه بیشتر
چاپ کتاب از پایان نامه با بهترین کیفیت و قیمت تضمینی

در مورد وعده‌های غذایی برنامه ریزی کنید

تا وقتی در خانه هستید، لازم نیست نگران وعده‌های روزانه باشید چرا که احتمالا به سراغ یخچال می‌روید و هر چیزی که بخواهید برای خودتان درست می‌کنید و یا اینکه از رستوران‌های بیرون‌بر سفارش می‌دهید یا در نهایت مواد غذایی مورد نیاز را از فروشگاه تهیه می‌کنید. اما در کمپ هیچ کدام از این امکانات وجود ندارد و برای همین لازم است از مرغ و گوشت تا ادویه‌هایی که لازم دارید را لیست کرده و با خودتان ببرید. چرا که حتی نبود یک مقدار نمک و بی مزه شدن غذا هم می‌تواند تجربه کمپ عالی شما را تحت شعاع قرار دهد.

برای این منظور بهتر است حساب کنید که قرار است چند وعده را در اردوگاه بمانید و برای هر وعده یک غذا در نظر بگیرد. سپس به نسبت انتخابی که دارید، مواد غذایی ضروری را تهیه کرده و با خودتان ببرید. در صورتی که یخچال مسافرتی دارید، می‌توانید مواد غذایی فاسد شدنی هم با خودتان ببرید در غیر این صورت تنها باید به مواد غذایی خشک مانند کنسروها یا برنج و ماکارانی اکتفا کنید. هر چند برخی از اردوگاه‌ها امکان شکار یا ماهی‌گیری هم به شما می‌دهند و شما می‌توانید به رسم اجدادتان برای وعده غذایی پیش رو به شکار بروید و غذای‌تان را از دستان مادر طبیعت بگیرید! توصیه ما این است که مواد غذایی مقوی مانند آجیل‌ها و میوه‌های خشک را فراموش نکنید. چرا که در کمپ تحرک شما بیشتر بوده و احتمالا به کالری بیشتری هم نیاز دارید. همچین شما در کمپ به چاق و قهوه هم نیاز دارید تا خواب آلودگی را از خودتان دور کنید. با کلیک روی این لینک می‌توانید از قیمت چای ارتدوکس مطلع شوید.

آتش نقطه عطف هر کمپ است

آتش روشن کردن یکی از مراحل اصلی کمپ زدن است. پس باید ابزار و وسایل مورد نظر را تهیه کرده و مراحل کار را از قبل تمرین کرده و به انجام این کار مسلط باشید. برای آتش روشن کردن به وسایلی مانند فندک، مایع آتش‌زنه، هیزم، کاغذ یا برگ‌های خشک برای آتش روشن کردن و غیره نیاز دارید. از طرفی برای غذا پختن و درست کردن غذا و قهوه روی آتش هم به ظروف خاصی نیاز دارید که باید از قبل تهیه کنید. توپ‌های پنبه‌ای آغشته به وازلین بهترین ابزار برای شروع آتش می‌باشد.

مطالعه بیشتر
طراحی سایت آموزش شبیه فرادرس

آب

در اردوگاه‌ها ممکن است به آب تمیز یا آب تصویه شده دسترسی نداشته باشید. پس بهتر است پیش از رفتن یه کمپ مقداری آب تمیز تهیه کرده و با خودتان ببرید. یا حداقل چند بطری آب آشامیدنی با خودتان ببرید. آب برای غذا پختن و درست کردن چای و قهوه هم به کارتان می‌آید. از طرفی در برخی از اردوگاه‌ها لازم است که خودتان برای شستن ظروف، آب به همراه ببرید که در این صورت به باکس‌های آب مخصوص با شلنگ و پایه نیاز دارید.

حرف آخر

با رعایت این نکات شما احتمالا به یک فرد ماهر و همه فن حریف برای کمپ زدن تبدیل می‌شوید و می‌توانید تجربه یک کمپ عالی را برای خودتان و اطرافیان‌تان رقم بزنید.

پیشنهاد ما به شما

نمادهای مختلف در نقاشی کودکان نشانگر چیست ؟

نمادهای مختلف در نقاشی کودکان ادراک کودکان در قبال نمادها و علائم نقاشی، شگفت‌انگیز در …

دیدگاهتان را بنویسید