پنجشنبه , 9 فروردین 1403
گوگل

جستجوی پیشرفته گوگل با 20 ترفند ساده و کاربردی

اگر شما هم مثل من باشید ، احتمالاً روزانه چندین بار از Google استفاده می کنید. اما به احتمال زیاد ، هنوز از گوگل در ساده ترین شکل آن استفاده می کنید.اگر استفاده فعلی شما از گوگل محدود به تایپ چند کلمه است، در اینجا مروری بر برخی از مفیدترین ترفندهای جستجوی پیشرفته گوگل خواهیم داشت. تا شما را در مدت زمان کوتاهی به یک متخصص جستجوی گوگل تبدیل کنیم.

20 نکته در جستجوی پیشرفته گوگل

با ماهمراه باشید تا به شما بگویم که راههای متنوعی برای رسیدن به نتایج بهتر وجود دارد که یادگیری آنها دشوار نیست.اگر از این نکات ساده در جستجوهای خود استفاده کنید قطعا نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

سرچ گوگل

عبارت صریح

فرض کنید شما در Google در حال جستجوی محتوایی در مورد کفش چرم هستید. به جای اینکه فقط کفش چرم را در کادر جستجوی Google تایپ کنید ، احتمالاً بهتر است این عبارت را به طور واضح جستجو کنید. برای انجام این کار ، کافی است عبارت جستجو را در دو نقل قول قرار دهید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین نرم افزار آموزش زبان را بخوانید.

کلمات را حذف کنید

فرض کنید می خواهید محتواهای مربوط به کتاب کودک را جستجو کنید ، اما می خواهید هیچ نتیجه ای که حاوی عبارت تبلیغات است را شامل نشود. برای انجام این کار ، به سادگی از علامت – مقابل کلمه ای که می خواهید حذف کنید استفاده کنید.

جستجوی پیشرفته گوگل

به طور پیش فرض ، هنگامی که یک جستجو را انجام می دهید ، Google تمام عبارات مشخص شده در جستجو را شامل می شود. اگر به دنبال یکی از چند عبارت منطبق هستید ، می توانید از عملگر OR استفاده کنید. (توجه: OR باید با حروف بزرگ نوشته شود).

مطالعه بیشتر
طراحی سایت آموزش شبیه فرادرس

کلمات در متن

اگر می خواهید یک صفحه وب پیدا کنید که در آن تمام اصطلاحاتی که جستجو می کنید در متن آن صفحه (اما نه لزوما در کنار یکدیگر) نشان داده شود ، allintext: را تایپ کنید و بلافاصله کلمات یا عبارات را دنبال کنید.

کلمات در متن

کلمات در متن + عنوان ، آدرس و غیره

اگر می خواهید یک صفحه وب پیدا کنید که یک عبارت در متن آن صفحه ظاهر شود و عبارت دیگری در جای دیگر صفحه ، مانند عنوان یا آدرس اینترنتی ، نشان داده شود ، آن عبارت اول و سپس : intext را تایپ کنید بلافاصله عبارت دیگر را دنبال کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله غیرفعال کردن اینترنت 5G گوشی را بخوانید.

کلمات در عنوان برای جستجوی پیشرفته گوگل

آیا می خواهید یک صفحه وب با کلمات خاص موجود در عنوان (اما نه لزوماً در کنار یکدیگر) پیدا کنید؟ : allintitle را تایپ کنید بلافاصله کلمات یا عبارات را دنبال کنید.

جستجوی پیشرفته گوگل

کلمات موجود در عنوان + متن ، URL و غیره

آیا می خواهید یک صفحه وب پیدا کنید که یک عبارت در عنوان آن صفحه و یک عبارت دیگر در جایی دیگر در صفحه ، مانند متن یا نشانی اینترنتی ، ظاهر شود؟ آن عبارت اول و سپس intitle: را تایپ کنید و بلافاصله عبارت دیگر را دنبال کنید. مثال جستجو : flu shot intitle:advice

کلمات در URL

اگر می خواهید صفحاتی را پیدا کنید که عبارت جستجوی شما در URL ذکر شده است ، :allinurl را تایپ کنید بلافاصله پس از پرس و جو جستجوی خود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ارتقا حافظه داخلی گوشی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
هاست فروشگاهی چیست؟ + معرفی هاستینگ‌های برتر ایرانی در سال ۱۴۰۲

نحوه جستجوی پیشرفته گوگل در یک وب سایت

اغلب ، شما می خواهید یک وب سایت خاص را برای محتوایی که با عبارت خاصی مطابقت دارد جستجو کنید. حتی اگر سایت از ویژگی جستجوی داخلی پشتیبانی نمی کند ، می توانید از گوگل برای جستجوی عبارت خود در سایت استفاده کنید. به سادگی از site: somesite.com استفاده کنید.

جستجوی مرتبط

اگر می خواهید وب سایت های جدیدی با محتوای مشابه وب سایتی که قبلاً می شناسید پیدا کنید ، از اصلاح کننده مربوطه related:somesite.com استفاده کنید.

جستجوی مرتبط گوگل

صفحه ای که به صفحه دیگری پیوند دارد

فرض کنید می خواهید هر وب سایتی را که در وب سایت خود به مقاله BuzzFeed استناد می کند جستجو کنید. برای انجام این کار ، از دستور link: استفاده کنید.گوگل تمام صفحاتی را که به وب سایت رسمی BuzzFeed پیوند دارند به شما نمایش می دهد. هرچه URL دقیق تر باشد ، نتایج کمتر و برجسته تری خواهید داشت.

کلمات و مترادفهای مشابه

فرض کنید شما می خواهید یک کلمه را در جستجوی خود وارد کنید ، اما می خواهید نتایج کلمات یا مترادف مشابه را نیز شامل شود. برای این کار از ~ در جلوی کلمه استفاده کنید

تعاریف واژه در جستجوی پیشرفته گوگل

اگر می خواهید به سرعت تعریف یک کلمه یا عبارت را جستجو کنید ، به سادگی از دستور define: استفاده کنید. با فشار دادن نماد مگافون می توانید به تلفظ کلمه گوش دهید

کلمات گم شده

آیا تا به حال یک یا دو کلمه را از یک عبارت خاص ، شعر آهنگ ، نقل قول فیلم یا چیز دیگری فراموش کرده اید؟ می توانید از ستاره* استفاده کنید ، که می تواند به شما دریافتن کلمه گم شده در یک عبارت کمک کند.

کلمات گم شده

اخبار در یک مکان خاص

اگر به دنبال اخبار مربوط به یک مکان خاص هستید ، می توانید از دستور location: برای جستجوی اخبار Google در داستانهای مربوط به آن مکان استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
آیا امکان ارتقا دادن حافظه داخلی گوشی اندروید وجود دارد؟ بررسی روش های افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی + معرفی 9 برنامه برای افزایش سرعت و حافظه داخلی گوشی اندورید

انواع اسناد خاص

اگر به دنبال یافتن نتایجی از نوع خاصی هستید ، می توانید از نوع فایل اصلاح کننده استفاده کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید فقط ارائه های پاورپوینت مربوط به موضوع خاص را بیابید.

ترجمه ها

آیا می خواهید یک کلمه یا عبارت ساده را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنید؟ نیازی به مراجعه به وب سایت ترجمه نیست. فقط جستجوی ترجمه [word] به [language].

فهرست تلفن در جستجوی پیشرفته گوگل

فرض کنید شخصی با شماره تلفن همراه شما تماس می گیرد و شما نمی دانید او کیست. اگر فقط یک شماره تلفن دارید ، می توانید با استفاده از ویژگی دفترچه تلفن آن را در Google جستجو کنید.

جستجوی کد منطقه

اگر می خواهید کد منطقه ای را برای یک شماره تلفن جستجو کنید ، کافی است کد منطقه سه رقمی را وارد کنید تا گوگل به شما بگوید از کجا آمده است.

ماشین حساب در جستجوی پیشرفته گوگل

دفعه بعد که نیاز به محاسبه سریع دارید ، به جای آوردن برنامه کاربردی ماشین حساب ، فقط می توانید عبارت خود را در Google تایپ کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با جستجوی پیشرفته گوگل آشنا شدید.همچنین از ترفند های ساده و کاربردی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

درباره تأثیر یادگیری زبان جدید بر مغز بیشتر بدانید!

وقتی به یادگیری یک زبان جدید می‌پردازیم، اکثراً به هدف ارتقای مهارت‌های زبانی خود فکر …

دیدگاهتان را بنویسید