شنبه , 1 اردیبهشت 1403
گوشی a52s

آشنایی با گوشی سامسونگ گلکسی A52s + بررسی دوربین گوشی سامسونگ a52s

سری گلکسی A سامسونگ محبوب‌ترین و در عین حال، شلوغ‌ترین خانواده در دنیای میان‌رده‌هاست. سامسونگ هر سال حداقل یک‌بار تمام اعضای این خانواده را به‌روزرسانی می‌کند. گاهی اوقات هم در یک سال چند مدل از یک سری را می‌بینیم، مثل گلکسی A52 که همین چند ماه قبل معرفی شد اما دو مدل دیگر یعنی گلکسی A52 5G و گلکسی A52s 5G نیز در کنارش قرار گرفته‌اند. در این مطلب می‌خواهم گلکسی A52s 5G را بررسی کنم که با حداقل تغییرات نسبت به A52 5G معرفی شده تا کمبودهای این مدل را برطرف کند.

با پرکار بودن شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر، تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده توسط این شرکت بیشتر و بیشتر شده است. رقابت با شیائومی بر سر تصاحب بازار گوشی‌های پایین و میان‌رده از اصلی‌ترین دلایل برای پرکار بودن شرکت سامسونگ است. رقابت این دو شرکت باعث افزایش تنوع در گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده شده است که انتخاب نهایی برای خریداران سخت می‌کند. یکی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ که ویژگی‌های قدرتمندی در حد گوشی‌های بالارده دارد و توجه کاربران را به خود جلب کرده گوشی a52s است. a52s علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های گوشی‌های بالارده از ظاهر بسیار زیبا هم برخوردار است که باعث محبوبیت و فروش بالای این محصول در بازار جهانی شده است.امروزه اگر دوربین اولین معیار برای خرید گوشی‌های هوشمند نباشد قطعاً از اصلی‌ترین معیارها به حساب می‌آید و ما در این مقاله قصد داریم دوربین a52s را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


فهرست مطالب

مطالعه بیشتر
آشنایی با پردازنده‌های اینتل - معرفی اختصاری Intel CPU و نمادهای آن

آشنایی جزئی با a52s

قبل از اینکه دوربین گوشی a52s را بررسی کنیم، بد نیست که به‌ صورت کلی با ویژگی‌های گوشی a52s آشنا شویم. A52s از معروف‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. این گوشی 6.5 اینچی که با تکنولوژی 5G عرضه شد، در a52s از صفحه نمایش سوپر آمولد (Super AMOLED) به‌ کار رفته است که دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی اچ تی سی را بخوانید.نمایشگر این محصول همانند گوشی a53 دارای روکش کورنینگ گوریلا گلس 5 (Corning gorilla Glass5) است که سد محکمی در برابر خط‌ و‌ خش و ضربه به حساب می‌آید.

آشنایی جزئی با a52s

باتری 4500 میلی آمپری و سرعت شارژ سریع 25 واتی عملکرد قابل‌ قبولی در این بخش دارد و از ویژگی‌های بسیار خوب این محصول می‌توان به مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره کرد این محصول دارای گواهی IP67 است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین گوشی برای فیلمبرداری را بخوانید. این گواهی به گوشی‌هایی داده می‌شود که به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری دچار نفوذ آب و خرابی نمی‌شوند. گوشی a52s دارای تراشه شش نانومتری اسنپدراگون 778G است که در کنار پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای ثابت می‌کند که این گوشی میان‌رده‌ای در نقش بالارده است.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A52s

  • بدنه و فریم پلاستیکی
  • نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی
  • چیپ اسنپدراگون 778G
  • حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1
  • دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

بررسی دوربین گوشی a52s

گوشی سامسونگ a52s دارای یک دوربین 4 گانه در سمت پشتی خود است که سنسور اول و اصلی آن با رزولوشن 64 مگاپیکسلی تصاویر را ثبت می‌کند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو رابخوانید.همچنین 3 سنسور دیگر با رزولوشن 12، 5 و 5 مگاپیکسل قادر به ثبت تصاویر هستند. سنسور دوم در آن از لنز فوق عریض به کار رفته است که زاویه دید 123 درجه‌ای دارد. سنسور سوم ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسلی است و سنسور چهارم که کاربردش ایجاد عمق تصویر است. شما می‌توانید در بخش فیلمبرداری تصاویر خود را با سه کیفیت (1080p@30FPS)، (1080p@60FPS) و (4K@30FPS) ثبت کنید. گوشی a52s دارای دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسلی و لنز عریض است همچنین در بخش فیلمبرداری دوربین سلفی شما می‌توانید تصاویر خود را با دو کیفیت (1080p@30FPS) و (4K@30FPS) ثبت کنید.

بررسی دوربین گوشی a52s

وربین واید گلکسی A52s مثل دو مدل دیگر، یکی از بهترین دوربین‌های دنیای میان‌رده‌هاست؛ البته اگر ردمی نوت ۱۰ پرو را در نظر نگیریم. این دوربین در نور کافی تصاویر بسیار خوبی می‌گیرد که از نظر رنگ، جزئیات و کنتراست، کاملاً قابل قبول هستند.دوربین واید گلکسی A52s در محیط تاریک هم عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. مدیریت نویز تصاویر به‌شکل متعادل انجام می‌شود تا شاهد آبرنگی شدن عکس‌ها نباشیم. نایت‌مود می‌تواند کیفیت خروجی را تا حد زیادی بهبود دهد، چون مقداری از رنگ و جزئیات بخش‌های تاریک را بازیابی می‌کند و پخش نور از منابع موجود در قاب تصویر را کاهش می‌دهد. البته عجیب است که اپ دوربین این گوشی هنگام استفاده از نایت‌مود بخشی از قاب تصویر را کراپ می‌کند. ثبت عکس با نایت‌مود حدود ۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

مطالعه بیشتر
چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

بررسی نقاط ضعف و قوت دوربین a52s

مثل تمامی گوشی‌های میان‌رده، دوربین گوشی 52s هم دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است. بعد از آشنایی با مشخصات فنی دوربین a52s بد نیست که نقاط ضعف و قوت آن‌ را با هم بررسی کنیم.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی های مقاوم در برابر آب رابخوانید.

نقاط ضعف دوربین a52s:

نویز بالا در عکس‌های کم نور، ناپایداری نوردهی در ویدیوها، خرابی‌ها و بی‌ثباتی‌های فوکوس خودکار در عکس‌ها و فیلم‌ها، نوردهی کم در عکس‌های فلاش آف، جزئیات کم و نویز بالا در زوم عکس‌ها، پرتره‌های شب کم نوردهی شده و خطاهای تثبیت در ویدیوهای راه رفتن از جمله نقاط ضعف این دوربین هستند.

نقاط قوت دوربین a52s:

نوردهی دقیق هدف در عکس‌ها و ویدیوها با نور یکنواخت، رنگ زنده در عکس‌های داخلی و خارجی، نمایش خوب جزئیات و نویز در پیش نمایش، جزئیات بالا در عکس های فضای باز، تخمین دقیق عمق و جلوه دلپذیر در عکس‌های بوکه، نویز به‌ خوبی کنترل‌شده در فیلم‌های فضای باز و داخلی و تراز سفیدی دقیق و رندر رنگ در ویدیوهای فضای باز از نکات مثبت دوربین a52s برشمرده شده اند.

نمونه‌هایی از تست دوربین a52s

قبل از سخن پایانی و جمع‌بندی بد نیست که به نمونه‌هایی از عکاسی با 52s نگاهی بیندازیم تا با دوربین این گوشی بیشتر آشنا شویم.

نمونه‌هایی از تست دوربین

نتیجه گیری

تست دوربین 52s نشان می‌د‌هد که این گوشی در فضای باز و با وجود رنگ‌های زیاد و روشنایی مناسب عملکرد فوق‌ العاده از خود نشان می‌دهد و تصویری با جزئیات خوب در اختیار شما می‌گذارد. در عوض در فضای تاریک و فضاهایی که پخش رنگ وجود دارد و فوکوس سخت‌تر است، عملکرد درخشانی از دوربین a52s دیده نمی‌شود. همان‌طور که بالاتر گفته شد گوشی a52s میان‌رده‌ای است که از مشخصات فنی گوشی‌های پرچمدار برخوردار است و در بخش دوربین هم نمره بالایی دارد. در واقع می‌توان برای کاربران دوربین محور a52s را یکی از بهترین گزینه‌های عکاسی در گوشی‌های میان‌رده دانست. گوشی‌هایی مثل a52s به ما ثابت ‌می‌کنند که همیشه نباید برای داشتن بهترین امکانات هزینه هنگفت پرداخت بلکه می‌توان گوشی‌های میان‌رده‌ای را خرید که همانند گوشی‌های بالارده عمل می‌کنند.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گوشی برای فیلمبرداری + بررسی برترین محصولات 2022

سخن پایانی

شما دراین مقاله با سامسونگ گلکسی A52s آشنا شدید.همچنین از مشخصات و کیفیت دوربین آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

چرا سامسونگ A52s 5G رو بخریم ؟

نمایشگر سوپرامولد بدون نقص، پردازنده اسنپدراگون، دوربین باکیفیت و شارژدهی خوب درکنار کارایی مفید در بلند مدت دلایل خوبی برای خرید این گوشی هستن.

معایب سامسونگ A52s 5G چیست و چرا این گوشی رو نخریم ؟

اگر طراحی و جنس بدنه گوشی براتون مهمه گوشی A52s 5G با بدنه پلاستیکی نمیتونه انتخاب جذابی باشه. همچنین این گوشی با وجود داشتن اسپیکر استریو حجم صدای پایینی داره.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید