پنجشنبه , 9 فروردین 1403
گوشی ضد آب

معرفی بهترین گوشی های مقاوم در برابر آب (ضد آب) 2023 + بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف آنها

برخلاف گذشته که گوشی ضد آب یک کالای نوبرانه و نوظهور محسوب می‌شد؛ امروزه داشتن گوشی مقاوم در برابر آب نه‌تنها غیر عادی نیست بلکه حتی الزامی است و در راهنمای خرید گوشی مورد توجه قرار می‌گیرد. برای همین انواع مختلف بهترین گوشی ضد آب را، به‌خصوص در رده گوشی‌های پرچم‌دار، در بازار می‌بینیم. گوشی ضد آب این امکان را فراهم می‌کند که بتوان در کنار استخر و یا در داخل وان حمام با خیال راحت‌تری با موبایل کار کرد. در حالیکه با یک گوشی عادی باید خیلی با احتیاط به محیط‌هایی که درکنار آب قرار دارند، نزدیک شد. ولی باید در نظر داشت حتی بهترین گوشی مقاوم در برابر آب هم صددرصد ضد آب نیست.بیشتر گوشی‌های ضد آب می‌توانند از یکی‌دوبار سقوط در آب جان سالم به‌درببرند. ولی نباید در مدت زمان طولانی خیس بمانند. در واقع مقاوت گوشی‌ها در برابر آب محدود به عمق و مدت زمان مشخصی است. برای همین دو معیار اصلی برای میزان مقاومت گوشی در برابر آب وجود دارد. یکی استاندارد IP و دیگری کیفیت ساخت است.


فهرست مطالب


استانداردهای لازم برای یک گوشی ضد آب چیست؟

از کجا می‌توان مطمئن شد که یک گوشی مقاوم در برابر آب است؟ قطعا گفته‌های سازندگان و تبلیغاتشان بهترین مرجع نیستند. ولی پیروی از یک استاندارد توسط سازندگان می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند. این استاندارد IP یا Ingress Protection نام دارد. IP معمولا یک عدد دو رقمی است که عدد اول نشان‌دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار و عدد دوم نشان‌دهنده مقاومت گوشی در برابر آب است. استاندارد IP یکی از مواردی است که به‌ عنوان راهنمای خرید گوشی باید به آن دقت کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید گوشی اچ تی سی مقاله را بخوانید.

استانداردهای لازم برای یک گوشی ضد آب چیست؟

عدد 6 در یک گوشی با استاندارد IP68 نشان‌دهنده این است که کاملاً نسبت به گرد و غبار مقاوم است و عدد 8 نوید یک گوشی مقاوم در برابر آب را می‌دهد. ولی همان‌طور که قبلا گفته ‌شد حتی بهترین گوشی ضدآب نیز صددرصد مقاوم در برابرآب نیست. در واقع استاندارد IP68 نشان‌دهنده مقاومت گوشی در عمق یک‌ونیم متر در مدت 30 دقیقه است. در عمق‌های بیشتر یا در زمان‌های طولانی‌تر دیگر گوشی در برابر آب مقاوم نخواهد بود. استاندارد IP67 برای بسیاری از افراد کافی است زیرا نشان‌دهنده مقاومت گوشی در برابر پاشش آب و غوطه‌ور شدن در عمق حداکثر 1 متر است.

مطالعه بیشتر
بررسی Galaxy S21 Ultra 5G (برترین گوشی سامسونگ !)

اهمیت کیفیت ساخت برای یک گوشی ضد آب

داشتن یک گوشی مقاوم در برابرآب می‌تواند تا حد زیادی خیالمان را بابت سلامت موبایلمان راحت کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی سامسونگ سری a را بخوانید. ولی این به ‌معنی این نیست که نباید از آن مراقبت کرد و یا به عمد آن را در معرض آب قرار داد. اگر کیفیت ساخت یک گوشی ضد آب پایین باشد؛ علی‌رغم داشتن استاندارد IP68 ممکن است در برابر آب آسیب‌پذیر شود. کیفیت ساخت پایین باعث می‌شود گوشی سریع‌تر آسیب ببیند و این آسیب‌دیدگی می‌تواند راه را برای نفوذ آب باز کند.

معرفی بهترین گوشی‌های مقاوم در برابر آب 2023

همان‌طور که گفته شد امروزه اکثر گوشی‌ها در برابرآب مقاوم هستند، ولی بهترین آن‌ها را در میان گوشی‌های پرچم‌دار می‌توان یافت. در نتیجه درمیان بهترین گوشی های 2023 می‌توان بهترین گوشی‌های ضدآب را نیز پیدا کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بررسی گلکسی زد فلیپ 3 را بخوانید. در ادامه به معرفی 5 مورد براساس معیارهای مختلف مانند سیستم‌عامل، دوربین و قیمت پرداخته می‌شود.

1- ایفون 13 پرو مکس: بهترین گوشی ضد آب برای طرفداران گوشی‌های اپل

گوشی اپل Iphone 13 pro max یکی از بهترین گوشی‌های ضدآب است. ولی لازم نیست برای داشتن یک گوشی مقاوم در برابر آب خودتان را ورشکسته کنید! تمام مدل‌های Iphone 13 و Iphone 12 دارای استاندارد IP68 هستند. یعنی تا عمق یک‌ونیم متر و در مدت 30 دقیقه مقاوم در برابر آب هستند. ولی آزمایشات نشان داده‌اند که تا عمق 6 متری نیز مقاوم هستند. همانند هر گوشی اپل دیگر، Iphone 13 pro max تجربه‌‌کاربری منحصربه‌فردی برای کاربر فراهم می‌کند که ضدآب بودنش این تجربه را بهتر نیز می‌کند.

 ایفون 13 پرو مکس: بهترین گوشی ضد آب برای طرفداران گوشی‌های اپل

نقاط قوت:

  • مقاومت در برابر آب بالا، تا عمق 6 متر
  • صفحه نمایش: 7/6 اینچی OLED با رزولوشن 1284×2778
  • بهترین دوربین در میان گوشی‌های هم‌رده: دوربین واید 12 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  • پردازنده بسیار قوی
  • عمر باتری بسیار بالا: 12 ساعت و 16 دقیقه
  • بهترین عملکرد و کارایی در میان گوشی‌ها
مطالعه بیشتر
بررسی 9 مورد از شایع‌ترین مشکلات گوشی های هواوی و روش های رفع آن

نقاط ضعف:

  • سرعت شارژ پایین

2- سامسونگ گلکسی S22: بهترین گوشی ضد آب برای طرفداران گوشی‌های اندروید

همان‌طور که از یک گوشی سامسونگ پرچم‌دار انتظار می‌رود، گوشی Samsung Galaxy S22 علاوه‌ بر ویژگی‌های منحصربه‌فردش، دارای استاندارد IP68 نیز بوده؛ یعنی تا عمق یک ‌متر و نیم متر یک گوشی مقاوم در برابرآب است. ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی که به همراه ضد آب بودن آن را شاخص می‌کند این است که اولین مدل خارج از خانواده Galaxy Note بوده که با قلم S-pen همراه است. علاوه‌براین نباید از عملکرد دوربین آن نیز غافل شد که با داشتن دو لنز تله‌فوتو امکان ثبت جزئیات فراوانی را فراهم می‌کند.

صفحه نمایش 8/6 اینچی AMOLED با رفرش‌ریت پویا، با توجه به تجربه‌کاربری کاربر تنظیم می‌شود. به عنوان مثال هنگام گشت‌وگذاردر صفحات وب به‌صورت خودکار صفحه بر حداکثر رفرش‌ریت یعنی 120 هرتز تنظیم می‌شود. در نتیجه گوشی Samsung Galaxy S22 تنها یک گوشی ضدآب نیست. بلکه کارایی و عملکرد بسیار بالایی نیز دارد و طیف وسیعی از نیازهای کاربر را برآورده می‌کند.

 سامسونگ گلکسی S22: بهترین گوشی ضد آب برای طرفداران گوشی‌های اندروید

نقاط قوت:

  • دارای استاندارد IP68
  • صفحه نمایش: 8/6 OLED با رزولوشن 1400×3200
  • کیفیت دوربین بسیار بالا: دوربین اصلی 18 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قدرت زوم تا 10 برابر
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی
  • پردازنده Snapdragon 8 Gen 1
  • مجهز به قلم S-pen
  • صفحه نمایش مجهز به تکنولوژی رفرش‌ریت پویا

نقاط ضعف:

  • زمخت بودن
  • کوتاه بودن عمر باتری نسبت به مدل قبلی: نزدیک 10 ساعت

3- گوگل پیکسل 6 پرو: بهترین گوشی ضد آب با بهترین دوربین

اگر هم به‌ دنبال یک گوشی مقاوم در برابرآب و هم دوربین باکیفیت هستید، قطعاً Google Pixel 6 Pro بهترین انتخاب می‌تواند باشد. به عقیده بسیاری این گوشی بهترین گوشی گوگل تاکنون است. داشتن استاندارد IP68، دوربین با کیفیت، پردازنده جدید اختصاصی گوگل و طراحی تازه، این گوشی را بسیار مورد توجه قرار داده ‌است. گوشی Google Pixel 6 Pro تجربه‌کاربری جدیدی را ارائه می‌دهد که همراه با ضد آب بودن تا عمق یک‌ و نیم‌ متر و کیفیت دوربین بالا، می‌تواند هم‌رده گوشی‌های پرچم‌دار ولی با قیمت بسیار پایین‌تر باشد.

گوگل پیکسل 6 پرو: بهترین گوشی ضد آب با بهترین دوربین

نقاط قوت:

  • استاندارد IP68
  • صفحه نمایش 7/6 اینچی OLED 1440×3120
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قدرت زوم 4 برابر
  • دوربین سلفی 1/11 مگاپیکسلی
  • پردازنده Tensor
  • طراحی زیبا
  • قیمت مناسب نسبت به پرچم‌دارها
مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

نقاط ضعف:

  • عمر باتری کوتاه نسبت به گوشی‌های هم‌رده: 7 ساعت و 49 دقیقه

4- آیفون اس ای 2022: بهترین گوشی ضد آب ارزان‌قیمت برای طرفداران اپل

اگر از طرفدارهای گوشی‌های اپل هستید، ولی همچنان برای داشتن یک گوشی مقاوم در برابر آب نمی‌توانید زیاد هزینه کنید؛ نگران نباشید. گوشی Iphone SE 2022که در رده گوشی‌های ارزان‌قیمت اپل قراردارد یک گوشی ضدآب است. استاندارد IP67 برای آن در نظر گرفته شده است؛ یعنی می‌توان تا عمق 1 متری آن را یک گوشی ضدآب دانست. این گوشی چیزی از سایر گوشی‌های اپل کم ندارد. کارایی، تجربه‌کاربری و کیفیت دوربین Iphone SE 2022 همانند سایر گوشی‌های اپل منحصربه‌فرد است و طرفداران اپل را راضی می‌کند؛ مضاف ‌بر اینکه ضدآب و خوش‌قیمت نیز هست.

آیفون اس ای 2022

نقاط قوت:

  • استاندارد IP67 و مقاومت در برابر آب تا عمق 1 متر
  • کیفیت دوربین بالا: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی
  • پردازنده A15 Bionic
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش کوچک: 7/4 LCD با رزولوشن 750×1334
  • عدم داشتن حالت عکاسی در شب
  • نداشتن استاندارد IP68

5- گوگل پیکسل 5a: بهترین گوشی ضد آب ارزان‌قیمت برای طرفداران اندروید

شاید هنگامی که به‌دنبال گوشی ارزان و اقتصادی می‌گردید، ابتدا به یک گوشی شیائومی یا هووایی فکر کنید. ولی اگر به دنبال یک گوشی مقاوم در برابراب با قیمت مناسب هستید، بهترین گزینه Google Pixel 5a است. گوگل سری A گوشی‌هایش را به استاندارد IP67 مجهز کرده است. Pixel 5a یک گوشی ضدآب تا عمق 1 متر در مدت 30 دقیقه است. علاوه بر این، این گوشی نسبت به قیمتش عملکرد بسیار خوبی دارد و همچنین از صفحه نمایش بسیار خوبی برخوردار است. از نظر دوربین نیز می‌توان Pixel 5a را یک گوشی خوب در نظر گرفت چرا که در میان گوشی‌هایی که قیمت پایین‌تر از 500 دلار دارند، دارای بهترین کیفیت است. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی ضد آب ارزان‌قیمت با کارایی مناسب و کیفیت دوربین بالا هستید بدون شک Google Pixel 5a شما را ناامید نخواهد کرد.

 گوگل پیکسل 5a

نقاط قوت

  • استاندارد IP67
  • صفحه نمایش 43/6 اینچ OLED 1080×2400
  • دوربین اصلی 2/12 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 16 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
مطالعه بیشتر
کیس گیمینگ ، از تحقیقات اولیه تا خرید نهایی

نقاط ضعف:

  • پردازنده قدیمی

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین گوشی ضدآب باید چندین معیار را در نظر گرفت. خوشبختانه با مقاوم شدن اکثر گوشی‌ها در برابر آب، می‌توان گوشی موبایلی داشت که هم در برابراب مقاوم باشد و هم کارایی و عملکرد بالایی داشته باشد. هر کاربر باید نسبت به نوع فعالیتش معیارهای خرید گوشی را اولویت‌بندی کند. اگر به‌صورت مداوم بااب سروکار دارید حتماً یک گوشی با استاندارد IP68 باید تهیه کنید. ولی اگر تنها بابت سقوط گوشی در استخر و یا وان حمام نگران هستید، استاندارد IP67 برای شما کفایت می‌کند.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با بهترین گوشی های مقاوم در برابر آب 2023 آشنا شدید.همچنین از نقاط قوت و ضعف آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا ضد آب بودن گوشی واقعا مهم است؟

برای عده بسیاری مقاومت در برابر آب ویژگی کلیدی یک گوشی است. ضدآب بودن حفاظت داخلی گوشی را تضمین می‌کند و از سرمایه شما بهتر مراقبت می‌کند. اما برخی نیز هستند که این ویژگی را صرفا لاکچری می دانند و از آن تحت عنوان عاملی برای گران‌تر شدن گوشی‌ها یاد می‌کنند.

بهترین گوشی های اندرویدی ضد آب در سال 2023 کدام است؟

اگر چه اکثر گوشی‌های امروزی در برابر آب مقاوم هستند اما بین این گوشی‌ها می‌توان گفت که گلکسی S22 بهترین گوشی بین آن‌ها است.

پیشنهاد ما به شما

گوشی Samsung

چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید با اتصال گوشی Samsung به تلویزیون خود از تماشای عکس‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید