پنجشنبه , 9 فروردین 1403
مقایسه گوشی

مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 + کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ بررسی پرچمداران 2023

بازار گوشی های پرچمدار همواره پرهیجان بوده و در این بین دو برند اپل و سامسونگ توانسته اند محصولات قدرتمندی را روانه بازارها نمایند. در اواخر سال 2021 و نیمه اول سال 2022 شاهد معرفی دو سری جدید از پرچمداران غول­های دنیای موبایل بودیم که با پیشرفت های چشمگیری نسبت به نسل قبل همراه بوده اند. به همین جهت، قصد داریم تا در این مطلب از همه چی آنلاین به مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 بپردازیم تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید. در ابتدا، خوب است بدانید که آیفون 13 از 24 سپتامبر 2021 و گوشی s22 از 9 فوریه 2022 در بازارهای جهانی عرضه شدند. در مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در خصوص قیمت نیز شاهد بازه قیمتی یکسانی هستیم؛ با ما همراه باشید تا با مشخصات هر چه بیشتر این دو پرچمدار آشنا شوید.


فهرست مطالب


مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در طراحی و ساخت

مقایسه آیفون 13 با گوشی s22 را از طراحی و ساخت شروع میکنیم. شرکت اپل در آیفون 13 از طراحی شیشه ای بهره برده که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. این محصول دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز می باشد. ابعاد این پرچمدار به صورت 146.7 در 71.5 در 7.7 میلی متر با وزن 174 گرمی است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی اچ تی سی رابخوایند.

مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در طراحی و ساخت

در سوی دیگر مقایسه گوشی s22 با آیفون 13، پرچمدار سامسونگ قرار دارد که همانند پرچمدار اپل دارای طراحی شیشه ای است. ابعاد این مدل 146 در 70.6 در 7.6 میلی متر با وزن 167 گرمی می باشد. با مقایسه آمار و ارقام متوجه خواهید شد که پرچمدار سامسونگ دارای ابعاد و وزن کمتری است و این موضوع سبب شده که خوش دستتر نیز باشد. به طور کلی، هر دو گوشی دارای طراحی های با کیفیتی هستند و در این بخش گوشی s22 برتری نسبی به همتای آیفون 13 خود دارد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

نقش صفحه نمایش در مقایسه گوشی s22 با آیفون 13

دومین بخشی که در مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 به آن خواهیم پرداخت، صفحه نمایش است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله خالی شدن باتری گوشی را بخوایند.در گلکسی s22 از صفحه نمایش 6.1 اینچی داینامیک امولد استفاده شده که دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل می باشد؛ این صفحه نمایش توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود و نرخ نوسازی آن به صورت 120 هرتزی است. این گوشی سامسونگ در زمینه روشنایی عملکرد فوق العاده ای داشته و قادر است حداکثر روشنایی 1300 نیتی را ارائه دهد.

نقش صفحه نمایش در مقایسه گوشی s22 با آیفون 13

در طرف مقابل، آیفون 13 با صفحه نمایش 6.1 اینچی سوپر رتینا تجهیز شده که دارای رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل می باشد؛ این نمایشگر از نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی تولید شده توسط آن 800 نیت می باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی آیفون 13 پرو را بخوانید.مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در بخش صفحه نمایش نیز تا حدودی به نفع گلکسی s22 است چرا که از نرخ نوسازی بالاتری پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن بسیار مناسب است.

مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 از نظر پردازنده

یکی از جذابترین بخش های مقایسه آیفون 13 با گوشی s22 مربوط به پردازنده می شود. در پرچمدار سامسونگ شاهد تراشه جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 هستیم که با فناوری چهار نانومتری توسعه یافته است؛ این پردازنده هشت هسته ای در بنچ مارک های معتبر امتیاز بالایی را بدست آورده و به لطف آن می توانید برنامه ها و بازی های سنگین را به سرعت اجرا نمائید.

از نظر پردازنده

در طرف مقابل، آیفون 13 مجهز به تراشه شش هسته ای A15 است که با به صورت پنج نانومتری ساخته شده است. در تست های صورت گرفته در بنچ مارک انتوتو، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 توانسته حدود 12 درصد عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گوشی اپل داشته باشد. از طرفی پردازنده اپل حدود 46 درصد در بخش تک هسته ای سریعتر بوده که حائز اهمیت است.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

مقایسه آیفون 13 با گوشی s22: دوربین

سرانجام به بررسی دوربین رسیدیم! دوربین نیز در مقایسه آیفون 13 با گوشی s22 اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که قیمت گوشی های پرچمدار بسیار بالاست. در گلکسی s22 از دوربین های سه گانه ای استفاده شده که به صورت دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی می باشد. دوربین های گفته شده توانسته اند تصاویر بسیار با کیفیتی را چه در روشنایی روز و چه در تاریکی شب ثبت نمایند.

مقایسه آیفون 13 با گوشی s22: دوربین

همتای این گوشی یعنی آیفون 13 نیز مجهز به دوربین های دوگانه است که شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی می باشد. این دوربین ها نیز به نوبه خود عکس های بسیار جذابی را گرفته اند که در آنها جزئیات به وفور دیده می شود. به طور کلی، مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در زمینه دوربین نیز کمی به نفع پرچمدار سامسونگ است چرا که یک دوربین بیشتر دارد و از زوم اپتیکال سه برابری برخوردار است.

مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 در زمینه باتری

به آخرین بخش مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 رسیده ایم. تنها مشخصه ای که از این محصولات باقی مانده باتری است. در سامسونگ s22 از باتری 3700 میلی آمپری استفاده شده که از شارژ 25 وات پشتیبانی می کند. به لطف این باتری می توانید بیش از یک روز از گلکسی s22 استفاده کنید و نگرانی در خصوص تمام شدن شارژ آن نداشته باشید. در آن طرف مقایسه نیز آیفون 13 با باتری 3240 میلی آمپری قرار دارد؛ این باتری از شارژ نسبتا سریع 20 وات پشتیبانی می کند و برای فول شارژ آن نزدیک به 2 ساعت زمان نیاز دارد. در این بخش از مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 نیز مدل سامسونگ توانسته عملکرد بهتری داشته باشید چرا که دارای سرعت شارژدهی و ظرفیت باتری بیشتری است.

مطالعه بیشتر
بررسی Galaxy S21 Ultra 5G (برترین گوشی سامسونگ !)

جمع بندی

در پایان مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 خوب است نگاهی به دیگر جزئیات این دو محصول نیز داشته باشیم. هر دو گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می کنند و دارای حسگر اثر انگشت های بسیار دقیق و سریعی هستند. این دو پرچمدار دارای بلندگوهای استریو با کیفیتی هستند و جک 3.5 میلی متری نیز صدا ندارند. در مجموع، با توجه به این که هر دو گوشی دارای قیمت یکسانی هستند، گلکسی s22 سامسونگ توانسته نسبتا بهتر از آیفون 13 اپل ظاهر شود. فراموش نکنید که آیفون 13 نیز دارای قابلیت های بسیار خوبی است و ارزش خرید بالایی دارد. نظر شما در خصوص مقایسه آیفون 13 با گوشی s22 چیست؟ آیا آیفون 13 بهتر از گلکسی s22 است؟ شما می توانید در پائین هم مطلب از بخش دیدگاه ها نظراتتان را در میان بگذارید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 آشنا شدید.همچنین از عملکرد و کیفیت هردو آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

مقایسه s22 ultra با iphone 13 pro max از نظر قیمتی و ارزش خرید به چه صورت است؟

برای خرید هر دو پرچمدار سامسونگ و آیفون بایستی بالای 1000 دلار و چیزی حدود 1200 دلار هزینه کنید که این مقدار با توجه به رنگ و میزان حافظه داخلی می‌تواند متغییر باشد و شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز آن‌ها از سایت 19کالا کمک بگیرید. یادتان هم باشد که هر دو برند هزینه ویژگی‌های لوکس خود را از خریدار می‌گیرند و چیزی به نام ارزش خرید مظرح نیست چرا که هر دو جز گران‌ترین مدل‌های بازار موبایل هستند.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی شیائومی 11i، یک ترکیب قدرتمند با قابلیت‌های منحصر به فرد
مقایسه iphone 13 pro max با s22 ultra از نظر دوربین چگونه است؟

جالب است بدانید 13پرومکس با دوربین 12 مگاپیکسلی چهارمین دوربین برتر موبایل را دارد، ولی سامسونگ 120 مگاپیکسلی جایگاه نهم را کسب کرده است و شما می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این دو مدل را در ویدئو موجود در همین صفحه تماشا کنید.

پیشنهاد ما به شما

گوشی Samsung

چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید با اتصال گوشی Samsung به تلویزیون خود از تماشای عکس‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید